Csontváry logó Üdvözöljük a
Csontváry Iskola honlapján!
Tehetségpont Örökös ökoiskola
 

Kezdőlap

Elérhetőségeink

Naptár

Étkezés

Iskolánk

Dokumentumok

Galéria

Ovisoknak

TÁMOP 3.1.4-12/1

Erasmus+ akkreditáció

ÖKO hírek

Digitális Témahét 2016

Alapítvány

Sajtómegjelenés

Erasmus+ program
– rövid távú projekt –

Köznevelési mobilitási (KA122-SCH) pályázat:

NYITÁS A JÖVŐRE - Minőségi oktatás és hozzáférés biztosítása mindenkinek. A tanulás hatékonyságának növelése, a társadalmi leszakadást megakadályozó ismeretek, képességek, készségek, attitűdök átadása

(2021-1-HU01-KA122-SCH-000014191)

Erasmus+ program logo 2021-2027

Tanári mobilitás
–2022–

Erasmus+ program - tanári mobilitás


Tanári mobilitások
–beszámolók–

A „Nyitás a jövőre” című sikeres rövid távú pályázatunk lehetőséget teremtett iskolánk 10 pedagógusa számára, hogy 2022 nyarán az Erasmus+ program keretében külföldi továbbképzéseken vett részt. Egy kolléga Izlandon járt, öten Firenzében, öten pedig Barcelonában jártak ahol a pedagógia, a tanítás módszertan, a nyelvtanítás és a kreativitásfejlesztés ismereteiben mélyíthették tovább tudásukat. A résztvevők a továbbképzéseket úgy választották, hogy új tanítási módszereket és eszközöket ismerhessenek meg. Az új ismereteket, alkalmazásokat célunk megvalósításának szolgálatába állítjuk: tanulóink motivációjának, eredményeinek javításába.

#erasmusplus #nyitásajövőre #csontváry #továbbképzés #firenze #barcelona #tempusközalapítvány #csontvaryiskola

Barcelona - csoportképFirenze - csoportképBróderné Nagy Tünde - Izland

CLIL Firenzében
Írta: Kertész Edina

Idén augusztusban lehetőségem nyílt részt venni egy Erasmus továbbképzésen, melynek helyszíneként Firenzét választottam. Mind a képzés témája, mind a helyszín, vonzó volt számomra: motivált, hogy egy csodálatos olasz városban tölthetek egy hetet, és megismerkedhetek a CLIL módszerrel.

Kertész Edina - FirenzeA kurzust amerikai származású oktató tartotta, aki olasz férjével és annak családjával él Firenzében már évek óta. Csoportunkban spanyolok, franciák, lengyelek és egy török kolléga volt. Minden óránk délelőtt zajlott, ahol főként gyakorlati ötleteket kaptunk arra, hogyan lehet autentikus anyagokat beépíteni a napi munkánkba. Megtanultunk, hogy milyen szemmel válogassuk ki nyelvtanulóink számára a forrásokat, amit használni kívánunk, illetve, hogy hogyan tudjuk azokat hatékony órai feladattá alakítani. Természetesen sok feladatot mi magunk ki is próbáltunk a képzés során. Ennek a programnak a különlegessége, hogy a témája Firenze, és a város kultúrája. Naponta más-más téma került előtérbe, így megismerkedtünk a város kiemelkedő személyiségeivel, történetével, étkezési szokásaival, a városhoz kapcsolódó irodalmi, képzőművészeti alkotásaival, valamint azokkal a divatikonokkal, akik Firenzéből származnak. Tettük mindezt úgy, hogy a napi témához, mindig kapcsolódott egy múzeumlátogatás, ahová a csoporttársakkal közösen mentünk. Minden szervező rendkívül nyitott, barátságos és készséges volt, igyekeztek a lehető legjobb élményt biztosítani számunkra. A képzés egy egész napos toscana-i kirándulással zárult, ahol több olasz kisvárost megcsodáltunk (Pisa, San Gimignano és Siena) valamint egy remekül megszervezett chianti borkóstolón vettünk részt.

Köszönöm a Hungary-Expert csapata segítségét, amit iskolánk sikeres mobilitásainak megszervezésében és lebonyolításában nyújtottak!

 

Nyelvtanulás az olasz reneszánsz bölcsőjében, Firenzében
Írta: Gál Anikó

2022. augusztus 8-13. között az Erasmus + pályázatnak köszönhetően az olaszországi Firenzében jártam, ahol az Intensive English Language and Culture című egy hetes képzésen vettem részt. A csoport kis létszámú volt.

Az első napon 4-en, majd később további két fővel kiegészülve 6-an alkottuk. Az órákat egy brazil származású, jelenleg Firenzében élő tanárnő tartotta, aki lelkesen és nyitottan igyekezett nyelvtudásunkat ezalatt a rövid idő alatt is fejleszteni. A tanfolyamon részt vevő kollégák Görögországból, Lengyelországból és Magyarországról érkeztek. Munkájukat tekintve egy múzeumpedagógus és öt pedagógus. A képzés minden napján más és más témakörökkel, nyelvtani ismerettel foglalkoztunk. Videók nézésével nemcsak a kulturális ismereteinket, de a hallás utáni szövegértést is fejlesztettük. Feladatokat oldottunk meg egyénileg és csoportosan is, amit utána megbeszéltünk, a felmerülő kérdéseinkre a tanárnő igyekezet részletes választ adni. Interaktív játékokkal és csoportos feladatokkal erősítettük kommunikációs készségünket. Ízelítőt kaptunk a brit angol és az amerikai angol közötti különbségekből, valamint olaszul is megtanultunk fagyit venni.

A tantermi oktatáson túl minden napra jutott egy kulturális program is. A csoporttal voltunk a helyi piacon, megismertük a helyi divat fontos épületeit, fagyiztunk, jártunk Clent üzletében és utolsó nap egy kávézóban vitattunk meg egy feladatot. Amikor nem voltam az iskolában igyekeztem felfedezni a várost, így egy hét alatt sikerült megismernem Firenze főbb látnivalóit, műemlékeit. Szombaton egy buszos toszkán kiránduláson vettünk részt. Meglátogattuk Sienát, San Gimignano középkori városát. Egy helyi borászatban a Chianti vidék borait kóstolhattunk meg. Végezetül Pisában tölthettünk egy kis időt.

Összeségében úgy gondolom, hogy számomra hasznos volt ez a továbbképzés, az idegennyelvű környezet, az angol nyelvű kommunikáció fejlesztette a nyelvi kompetenciámat.  A nyelvtanulás során megismert játékok közül többet is tudok majd a saját munkám során is hasznosítani. Örülök, hogy lehetőségem volt megismerni Firenze és környéke kulturális és történelmi nevezetességeit.

 

Erasmussal Firenzében
Írta:

Az idei augusztus számomra a csodálatos Firenzét tartogatta egy Erasmus képzés keretében. Nagy izgalommal készültem a képzésre a helyszín és az előttem álló kihívás miatt is. Ez volt az első alkalom, amikor külföldön vettem részt képzésen, ráadásul angol nyelven. Így ez az egy hét rengeteg élménnyel gazdagított.

Megtapasztaltam, hogy milyen jó egy idegen nyelvet használni, együttműködni Európa számos országából érkezett csapat tagjaival. Izgalmas, új IKT eszközöket kipróbálni, melyeket be tudok illeszteni a tanítási módszertanomba, és hasznos ismereteket tudok átadni diákjaimnak is. Tanárunk nem csak az IKT eszközök használatába vezetett be minket, de megismertetett az olasz kultúra, gasztronómia néhány elemével is. Például megosztotta velünk az olasz fagylalt titkát is!

Az 5 napos tanfolyam alatt jutott idő a város és a környék nevezetességeinek megismerésére is. A finom olasz ételek, italok megkóstolására is. A szombati kiránduláson, a varázslatos Toscán táj és városkáinak (Pisa, Sienna, San Gimignano) meglátogatása megkoronázta a hetet.

 

Konfliktuskezelés, érzelmi intelligencia és iskolai bántalmazás megelőzése - Firenzében
Írta: Hiripi Eszter  

Hiripi Eszter - Firenze2022 augusztusában az Erasmus+ programmal egy hetes képzésen vettem részt, mely az iskolai bántalmazáson kívül az érzelmi intelligenciát és konfliktus kezelést is érintette. A tanfolyam előtti napon érkeztünk busszal a városba, hogy legyen egy kis idő előtte körülnézni. A város gyönyörű, rengeteg különleges épület, műszészeti alkotás, és mégis - az óváros része - emberi léptékű, bejárható. A szállásunk is pár perces sétára volt a képzőhelytől is. Így minden reggel a képzésre menet, megfigyelhettem a város ébredezését. 

Az oktatónk Layla Dari volt, aki fiatalos lendületével és vidámságával mutatott be minden témát, közben feladatokkal színesítette a kurzust és lehetőséget adott más országot tanáraival történő diskurzusokra is. Gyakran kisebb csoportokban kerestünk megoldásokat, adott konfliktusokra, így a tanultakat gyakorlatban is hasznosíthattuk. Rendkívül érdekes volt számomra megismerni más országok tanárait, lehetőségeiket, problémáikat és kulturájukba is betekintést nyerni. 

A délelőtti képzéseket követően volt idő bejárni a város nevezetességeit, ismerkedni a finom helyi ételekkel, italokkal. A koronát a hétre az egésznapos kirándulás Toszkánában tette fel, amellyel a legnagyobb gond az volt, hogy véget ért. Pisa, Sienna és San Gimignano mind különleges hely volt, és szeretnék majd ide ismét eljutni és családomnak is megmutatni az toszkán "varázst".

Köszönöm a lehetőséget és remélem további képzések alkalmával még tovább bővíthetem szakmai tudásomat.

 

Barcelonai kalandok
Írta: Gáspár Attiláné

A Budapest XVIII. Kerületi Csontváry Kosztka Tivadar Általános Iskola intézményvezető-helyetteseként első alkalommal vettem részt Erasmus + tanári mobilitásban. 2022-július 4-9 között Barcelonában jártam, ahol az A European School for All Children képzésen vettem részt.

Gáspár AttilánéAz iskola, az European Academy of Creativity, a Catalunya téren volt, Barcelona központjában. A csoportban 12-en voltunk: görögök, észtek, réunioniak és magyarok. Az oktatónk, Sonia, rendkívül segítőkész volt, a nyelvi szintünk különbözőségeit jól kezelte. Rengeteg gyakorlati feladatot, játékot, módszert hozott az órákra, amit mind ki is próbáltunk. Rövid kisfilmek segítségével pedig bepillantást nyerhettünk különböző iskolák életébe, amelyek azt mutatták be, hogy ők hogyan próbálják megvalósítani a különleges bánásmódot igénylő tanulók oktatását. Ezt rendkívül hasznosnak találtam. A képzés egyik napja a Katalán Nemzeti Művészeti Múzeumban volt, ahol múzeumpedagógiai foglalkozáson vettünk részt. Életre szóló élmény volt így megismerni a kiállítást. Egyik este pedig vezetett túrát szervezett nekünk a Grácia negyedbe, a bohém hangulatú városrészbe, ahol a túra végén beültünk egy hangulatos tapas bárba. Ez jól összehangolta a csoportot, hiszen itt kötetlen beszélgetésre volt lehetőségünk. A képzés során megismertem a „befogadó osztályterem” elméleti hátterét, ezzel új ismeretekkel bővítettem tudásomat. Módszertani tapasztalatokat gyűjtöttem, új tanítási módszereket sajátítottam el. Megismerkedtem új gyakorlati feladatokkal, új kommunikációs technikákkal, csapatépítési módszerekkel, kiégés elleni módszerekkel. Számomra nagyon hasznos volt, hogy kapcsolatokat építhettem más nemzetiségű pedagógusokkal és az is, hogy bepillantást nyertem más nemzetek kultúrájába, oktatási rendszerébe. Legfőképpen pedig az volt hasznos, hogy intenzíven használtam a nyelvtudásomat.

Délutánonként aztán nyakamba vettem a várost és minden nap egy útikönyv szerinti tematikus sétaútvonalat jártam be. Így a bő 1 hét alatt sikerült megismerkednem a város főbb látnivalóival, nevezetességeivel. Közben igyekeztem megkóstólni a spanyol konyha speciális ételeit. És a hab a tortán, hogy a júliusi kánikulában egy egész napot tölthettem a Barcelonata strandján a hűsítő habokban. Így első alkalommal nagy izgalommal vártam az utazást és a képzést, és bevallom a képzés alatt sem voltam még teljesen felszabadult, de olyan élményekkel gazdagodtam szakmailag és emberileg is, hogy visszavágyom!

 

Továbbképzés Barcelonában
Írta: Bodai Beáta

Bodai BeátaA budapesti Csontváry Kosztka Tivadar Általános iskola pedagógusa vagyok.  Az Erasmus+ program keretében 2022. július 4 és 9 között az „A European School for All Children” képzésen vettem részt Barcelonában. Az utazást megelőző tanévben angol nyelvtanfolyamra jártam, hogy a tananyag megértésében ne okozzanak gondot nyelvi nehézségek. Az internet segítségével a város főbb nevezetességeit, látványosságait is számba vettem, megterveztem, mit szeretnék meglátogatni.

A hét folyamán 4 napon keresztül délelőtt volt az oktatás, így délutánonként kollégáimmal a nyakamba vehettem a várost.

Az iskola, - a European Academy of Creativity - nagyon szép helyen, a Catalunya tér közvetlen közelében volt. Az épület harmadik emeletén lévő előadóterem kiscsoportos foglalkozások megtartására nyújtott kiváló lehetőséget. A képzés során a „befogadó osztályterem” elméleti hátterével ismerkedtem. Csoportunkban tizenketten voltunk: görögök, reunioniak, magyarok és egy észt pedagógus. A foglalkozások nagyon jó hangulatban teltek. Sonia rendkívül barátságos, kedves, türelmes és előzékeny előadó. A csoportban nem voltunk egységesek a nyelvi tudást illetően, de ő figyelt arra is, hogy előadását tagoltan, érthetően adja elő. Órái jól megtervezettek voltak, ha valamit nem értettünk, elmagyarázta másképp. Sokszor tervezett gyakorlati foglalkozást, amellyel szintén a megértést segítette. Az általa bemutatott „játékok” segítségével módszertani tapasztalatokat gyűjthettem, csapatépítési stratégiákat sajátíthattam el. Nagyon nagy élmény volt számomra a Katalán Múzeum meglátogatása, ahol nemcsak kulturális élményben volt részem. Úgy tanultam – végigjárva a kiállítótermeket – hogy szinte észre sem vettem. Rendkívül tanulságos volt betekintést nyerni már országok oktatási rendszerébe. A bemutatkozó videókból és a tanórák anyagából sok értékes ötletet nyerhettem, amelyeket később beépíthetek a saját gyakorlatomba.

Hálás vagyok, hogy részt vehettem a programon. Színvonalas, jól megtervezett, hasznos tudást nyújtó képzést kaptam. Ha lehetőségem lesz rá, a továbbiakban is szívesen veszek részt az Erasmus+ program tanfolyamain.

 

Menni vagy nem menni? - Barcelona
Írta: Szabó Ágnes

Az Erasmus + tanári mobilitás támogatásával 2022. július 4-9 között Barcelonában jártam, ahol a Happy Schools: Positive Education for Well-Being and Life-Skills Development képzésen vettem részt.

Szabó ÁgnesAz iskola, az European Academy of Creativity, a Catalunya téren volt, Barcelona központjában. A csoportban 16-an voltunk: görögök, lengyelek, olaszok és magyarok. Az oktatónk, Maria, rendkívül segítőkész és felkészült volt. A tanfolyam során ismereteket szereztem a pozitív pszichológia alapjairól, az ezzel kapcsolatos különböző nemzetközi elméletekről valamint a pozitív nevelés technikáiról. Mindezt játékos feladatokkal gazdagítva, ami lehetőséget adott arra is, hogy a páros vagy csoportmunkának köszönhetően jobban megismerjem csoporttársaimat. Nagyon örültem annak, hogy az „intézményi” bemutatkozások alkalmával bepillantást nyerhettem más országok iskola- és oktatási rendszerébe. Ez is lehetőséget adott módszertani tapasztalatok gyűjtésére, új tanítási módszerek megismerésére. Magyarországon háromszor is részt vettem élménypedagógiai képzésen, ahol sok játékkal és módszerrel ismerkedtem meg. A kurzus alatt az fogalmazódott meg bennem, mintha ez egészült volna most ki elméleti háttérrel.

A képzés délelőtt vagy délután zajlott, így az előtte vagy utána lévő időben megismerkedtem Barcelona főbb látnivalóival. Az éjszakai Barcelona hangulata magával ragadó volt. Egyik este vezetett túrán vettünk részt a Gracia negyedbe, ahol különleges épületeket láttunk és sok érdekes történetet hallhattunk erről az egyedülálló városrészről. A szállásunk közel volt a tengerhez, így élvezhettem a gyakori fürdőzést a tengerben is.

A képzés előtt nagyon izgultam, mert ritkán beszélek angolul és féltem, hogy ez gondot fog okozni. Gyakran akadályba ütköztem a nyelvhasználat és értés során, és jó „magyar szokás szerint” akkor akartam csak megszólalni, ha tökéletesen mondom, így keveset beszéltem. Szerencsémre volt egy nagyon segítőkész és szív-lélek magyar csoporttársam, aki mindig kisegített, ha szükségem volt rá. Összességében pozitív tapasztalatként könyvelem el, ami arra ösztönöz, hogy folytassam a nyelvtanulást.

Köszönöm a Hungary-Expert csapata segítségét is, amit iskolánk sikeres mobilitásainak megszervezésében és lebonyolításában nyújtottak!

 

„Befogadó osztályterem” Barcelonában
Írta: Erdélyi Ágnes

Az Erasmus+ tanári mobilitás keretében 2022. júliusában Barcelonában jártam, ahol az A European for All Children képzésen vehettem részt. A Budapest XVIII. Kerületi Csontváry Kosztka Tivadar Általános Iskola tanítójaként és alsós helyetteseként fontosnak tartom a folyamatos módszertani megújulást.

Erdélyi ÁgnesBarcelona központjában, a Catalunya téren volt az iskola, az European Academy of Creativity. A csoportban 12-en voltunk. A magyar kollégák mellett görögök, észtek, réunioniak. Az iskola és különösen az oktatónk, Sonia nagyon rugalmas és segítőkész volt. Ugyan a képzés előtt nyelvi ismereteimet igyekeztem bővíteni, de így is maradtak hiányosságaim, amiket segítettek áthidalni. Sok gyakorlati feladaton keresztül megismerhettük a „befogadó osztályterem” elméleti hátterét. Különböző iskolák életébe bepillanthattunk, hogyan próbálják megoldani a sajátos nevelési igényű tanulók befogadását, oktatását.

Az egyik napon külső helyszínen volt a képzésünk. A Katalán Nemzeti Múzeumban múzeumpedagógiai foglalkozásokon vettünk részt, előkertjében pedig csapatépítő játékokat játszottunk. Szervezett túra keretében ellátogattunk a Grácia negyedbe. Idegenvezetőnk sok apró, izgalmas részletet árult el a negyed történelméből.

Egy útikönyv segítségével szabadidőnkben városnézésre indultunk. A bő egy hét alatt 100 kilométernyi sétával igyekeztünk megismerni Barcelona főbb nevezetességeit, konyháját és hűsölhettünk a júliusi forróságban a tengerben.

Számomra nagy élmény volt ez az utazás. Bebizonyosodott, hogy a nyelvtudásomon még bőven van mit csiszolni, de sok jó tapasztalatot szereztem, belevágnék újra egy hasonló kalandba.

Barcelonai napok

Írta: Farkasné Droppa Erika

Farkasné Droppa ErikaFarkasné Droppa Erika a Budapest XVIII. Kerületi Csontváry Kosztka Tivadar Általános Iskola tanítójaként, első alkalommal vettem részt Erasmus + tanári mobilitásban. Utazásomat nagy várakozással teli izgalmas, ugyanakkor – az idegen nyelv használata, és a család távolléte miatt - kissé aggodalmas időszak előzte meg.

Aztán 2022 július 3-án este Spanyolország egyik csodás nagyvárosába, Barcelonába repültem, ahol július 4-9-ig, a - Happy Schools: Positive Education for Well-Being and Life-Skills Development – képzés résztvevője lehettem. A képző intézményben egy remek hangulatú, négy különböző országból érkező, összesen 16 főből álló tanulócsoportba kerültem, melyet többségében görögök, olaszok, lengyelek, s hárman magyarok alkottunk. Az oktatónk Maria, sokszínű, változatos gyakorlati feladatokat, játékos módszereket hozott az órákra, melyeket szívesen próbáltunk ki. Iskolán kívüli programként egyik tanítás utáni esténken pedig, városnéző túrán vettünk részt, mely rendkívül érdekes volt, és nagyon vidám hangulatban telt.

A képzés során módszertani tapasztalatokat gyűjtöttem, új tanítási módszereket igyekeztem elsajátítani, megismerkedtem új gyakorlati feladatokkal, új kommunikációs technikákkal. Számomra nagyon hasznosnak, s rendkívül érdekesnek bizonyult az is, hogy kapcsolatba kerülhettem más nemzetiségű, kultúrájú pedagógusokkal.

Az oktatás angol nyelven folyt, melyet a jelenlévők mindegyike igen jól megértett, és beszélt. Ezt sajnos magamról nem mondhatom/mondhattam el, s itt be is bizonyosodott, hogy az angol nyelv tanulására nem ártott volna még több időt, energiát szánnom. Kis segítséggel azonban én is aktívan vettem ki a részemet a közös munkából, s még inkább motiváltnak éreztem magam abban, hogy tanuljam a nyelvet a továbbiakban is. Az idegen nyelvi nehézségem ellenére, ez az utazás, a külföldön tanulás nekem sokat adott, jól éreztem magam, s hálás vagyok a lehetőségért.

 

Hideg vízből főzz teát! 
Írta: Bróderné Nagy Tünde

Bróderné Nagy Tünde - Izland2022. október 8-tól részese lehettem a Structured Educational Visit to Schools & Training Seminars in Iceland képzésen Izlandon. 16 országból 102 pedagógussal közösen volt módom bepillantani a helyi oktatási rendszerbe, és a 3 iskolalátogatás alkalmával megtapasztalni az oktatási módszereiket. Múzeumlátogatás alkalmával ízelítőt kaptam az izlandi nép történetéből, kultúrájából. Kirándulásokat tettünk a lenyűgöző természeti csodákhoz: vízeséseket, vulkánokat, gejzíreket, egymástól távolodó tektonikus lemezeket, fekete homokot a strandokon, valamint gleccsereket néztünk meg. A szél állandó kísérőnk volt, szerencsére azonban az eső elkerült bennünket. Lenyűgöző, ahogy az izlandi emberek a természettel harmóniában élnek: kiaknázzák az erejét és az adottságait, ugyanis a hőforrásaikat a házaik fűtésére és a melegvíz ellátásra használják, ugyanakkor alázatosan együtt élnek az erős széllel, a kemény hideggel, a zord, változó időjárással. Ugyanígy a gyerekek is, hisz az iskolában is minden időjárásban az udvaron játszanak, megtanulják a természet tiszteletét, és edzetté válnak a kihívásaira.

Az általam látogatott iskolákban azt tapasztaltam, hogy nagyon fontos az elfogadás, az együttműködés, a közösség, a rugalmasság, az autonómia, a nyitott terek, a kreativitás és a jóllét. A háztartástan, azaz a sütés-főzés tanóra tetszett nekem a legjobban, a megkérdezett izlandi gyerekeknek is ez a kedvenc tantárgya.

Igazi kihívás volt számomra, hogy idegen nyelvi környezetben, ismeretlen helyen, ismerősök nélkül kell helyt állnom, de úgy a szervező csapat (English Matters), mint a részt vevő kollégák, valamint az izlandi emberek rendkívül segítőkészek, barátságosak, figyelmesek voltak. Nekem hatalmas élmény volt, bármikor szívesen visszamennék!  


Rövid távú programunk angolul

A Budapest XVIII. Kerületi Csontváry Kosztka Tivadar Általános Iskola rövidtávú projektje angol nyelven az alábbi linken érhető el: https://erasmus-plus.ec.europa.eu/projects/eplus-project-details#project/2021-1-HU01-KA122-SCH-000014191


A Budapest XVIII. Kerületi
Csontváry Kosztka Tivadar Általános Iskola
Európai Fejlesztési Terve

Küldetésnyilatkozat

Az iskolánkban folyó nevelő-oktató munka céljait a használható tudás megszerzése, az általános emberi és nemzeti értékek tanulókkal történő megismertetése, elfogadtatása és átadása határozza meg. Nevelőtestületünk alapvető céljának a színvonalas oktatás megteremtését tekinti, az ismeretek közvetítésével, a képességek, készségek és a személyiség fejlesztésével. Célunk, hogy színvonalas oktatással szilárd alapműveltséget, biztos alapkészségeket nyújtsunk tanulóinknak, biztosítva számukra a képességeiknek megfelelő tovább haladást.

Iskolánkban olyan légkört kívánunk teremteni, amelyben tanuló és tanára egyaránt jól érzi magát. Arra törekszünk, hogy gyerekeink megtanuljanak helyesen és okosan tanulni, hogy felkeltsük bennük a tudás és a tanulás iránti vágyat, hogy felfedeztessük velük az alkotás izgalmát és örömét. Iskolánk kiemelt feladata, hogy elősegítse a tanulók személyiségének egészséges fejlődését. Nevelő-oktató munkánk során olyan légkör kialakítására törekszünk, melyet a demokratikus szellem, nyugodt, kiegyensúlyozott munkavégzés, egymás személyiségének, emberi méltóságának maximális tisztelete, a kölcsönös megbecsülés jellemez.

Kiemelt célunk továbbá az is, hogy minden területen fejlesszük tanulóink képességeit, készségeit, bővítsük ismereteit, és felkeltsük bennük az igényt az élethosszig tartó tanulásra.

Tanulóink képességeinek és készségeinek kibontakoztatása érdekében gondoskodunk a különböző képességű, illetve az eltérő ütemben fejlődő tanulók egyéni fejlesztéséről.

A jó képességű tanulók számára tehetséggondozó szakköröket szervezünk, felkészítjük őket tanulmányi versenyekre. A tananyag kiválasztásában, feldolgozásában a tanórai és tanórán kívüli munkában nélkülözhetetlen módszerként alkalmazzuk a differenciálást, a projekfeldolgozást. Alkalmazzuk az együttműködő (kooperatív) tanulás technikáit, formáit is.

Célunk, hogy megtanítsuk a gyerekeket eligazodni az információk áradatában, hogy képessé tegyük őket a szelektálásra és a releváns információ kiválasztására, a megfelelően kiválasztott tudáselemek gyakorlati alkalmazására a mindennapi élet során.

Iskolán kívüli tevékenységekkel is kiegészítjük tanulóink ismereteit, segítjük a tanultak elmélyítését. Felkészítjük gyerekeinket arra, hogy természeti és társadalmi környezetüket megismerjék, védjék és formálják. Öko iskolaként nagy hangsúlyt fektetünk a környezettudatos szemlélet kialakítására.

Célunk a tanulók lehetőségeinek megfelelő fejlődés biztosítása, a sikerélményhez juttatás, a pozitív viszonyulás kialakítása a tanuláshoz és az élet problémáihoz és az önálló munkára és együttműködésre való képességek fejlesztése. A tanulási esélyegyenlőség eredményes segítésének egyik alapvető feltételének tartjuk a tanulók személyiségének megismerését, az ahhoz illeszkedő pedagógiai módszerek alkalmazását.

Fontos feladatainknak tekintjük a tanulók önmagukhoz és másokhoz viszonyított kiemelkedő teljesítményeinek, tehetségjegyeinek feltárását, fejlesztését, az adaptív tanulásszervezési eljárások alkalmazását; az egységes, differenciált és egyénre szabott tanulási követelmények, ellenőrzési-értékelési eljárások alkalmazását.

Az iskolánkban folyó nevelő-oktató munkánk célját akkor éri el:

Ha az iskolánkból kikerült tanulók a bennük kialakított pozitív énkép birtokában és az elsajátított gondolkodási műveletek segítségével, képessé válnak tudásuk bővítésére és alkalmazására a továbbtanulás során és hétköznapi életükben egyaránt.

Jövőkép

Jövőképünkben egy olyan, dinamikusan fejlődő intézmény szerepel, amely minőségi munkájával jelentős szerepet tölt be a kerületben nevelő-oktató munkája által és minden gyermek/tanuló számára egyenlő hozzáférést biztosít a minőségi neveléshez-oktatáshoz.

Iskolánk jövőjének építéséhez biztos alapot jelent a szakmailag jól képzett, elkötelezett pedagógusokból álló nevelőtestület, amely a munka világának elvárásaihoz rugalmasan alkalmazkodva, nyitott a folyamatos megújulásra, ugyanakkor értékeink, hagyományaink megőrzését is feladatának tekinti.

Hosszútávú szakmai céljaink:

- Minőségi oktatás és hozzáférés biztosítása minden tanulónknak

- A tanulás hatékonyságának növelése, a társadalmi leszakadást megakadályozó ismeretek, képességek, készségek, attitűdök hatékony átadása

- Pedagóguskompetenciák tovább fejlesztése

- Az intézmény modernizációja, permanens intézményfejlesztés

Ezen célok eléréséhez kívánunk nemzetközi tapasztalatokat szerezni, nemzetközi együttműködéseket kialakítani, melyhez a következő stratégiai célokat határozzuk meg:

- Rövidtávú célok: tanári mobilitások

- Középtávú célok: szakmai látogatások, partneri együttműködések

- Hosszútávú célok: tanulói mobilitások

Feladataink:

1. Tapasztalatszerzés sikeres iskolarendszerekről

Intézményünk Budapest egyik legnagyobb kerületében, a Havanna lakótelep szívében található, melynek lakossága nagyon vegyes társadalmi képet mutat. Tanítványaink jelentő részének családja a leszakadással, a megfelelő anyagi körülmények megteremtésével küzd, ezért gyermekeik nevelésére, tanítására, világképük tágítására kevés lehetőségük van. Ezt a szerepet az iskolának kell átvennie, hogy diákjaink sikeresek lehessenek a továbbiakban a tanulásban, majd a munkaerőpiacon is. A megfelelő tanulási motiváció kialakításával, a tudásra, az új ismeretekre való nyitottság, a fejlődés képessége elengedhetetlen a mai világban. Ennek kialakítására kívánunk jó gyakorlatokat elsajátítani fejlett európai oktatási rendszerekről ismereteket szerezve, melyek alkalmazásától elsősorban a lemorzsolódás csökkenését, a továbbtanulás sikerességét várjuk.

2. Pedagógusaink nyelvtudásának fejlesztése

Tantestületünk jól képzett. Alsós pedagógusaink változatos műeltségterülettel, felső pedagógusaink több szakkal rendelkeznek. A kötelezőtovábbképzéseken felül képezzük tovább magunkat. A pedagógus életpályamodell minőítéseit önként vállaljuk, 4 mesterprogram zajlik az iskolában. A nevelőestület nagy részét azonban érinti az aktív idegennyelv ismeret hiánya.

Izolált nyelvünkkel elszigetelve, saját közösségünkön belül tudunk kommunikálni. A gyermekeknek, akiket nevelünk, oktatunk már egy nemzetközi színtéren kell helyt állniuk. A poroszos, mennyiségorientált, frontális oktatás az európai oktatási rendszerekben alig jellemző a projektszemlélet, a minőégi tudás, a kompetenciaorientáltság és a nyelvoktatás fontossága került előérbe. Fel kell zárkóznunk ezekhez az elvárásokhoz, hogy a gyermekeket is olyan skillekkel ruházzuk fel, úgy engedjük ki az iskolánkból, hogy a helyt tudjanak állni nemcsak itthon, hanem bárhol a világban. Ezek továbbadásához elengedhetetlen, hogy ilyen téren képzett, tudásukat aktívan használó kollégákkal dolgozzunk együtt.

Közösségi médiában pedagógusok tudásmegosztó fórumain jó gyakorlatainkat közkinccsé tehetjük, ha a többség számára érthetőnyelven (angolul, németül) publikálunk. Élethosszig tartó tanulásunkat ezeken a fórumokon szintén gyarapíthatjuk, tudásunkat fejleszthetjük, ha az idegennyelvű kollégák tudását elsajátítjuk, beépítjük a hétköznapi eszköztárunkba az ott szerzett ismereteket.

Mivel nagyon kevés pedagógusunk képes idegen nyelven kommunikálni, ám a nemzetközi projektekben való részvételre nagyon motiváltak, illetve szeretnének a későbbiekben szakjukhoz kapcsolódó kurzusokon is részt venni, szakirodalmat olvasni, így alapvető hogy a nyelvtudásukat, nyelvtanulásuk fejlesztését segítsük nyelvi környezetben is.

3. Új módszerek, ismeretek elsajátítása a tanulás hatékonyságának növelésére

A pedagógusok módszertani kultúrájának megújítására minden időben szükség van. Különösen igaz ez a rohamos informatikai fejlesztések és a Z generáció oktatásának időszakában. Ahhoz, hogy képesek legyünk motiválni a digitális generációhoz tartozó diákjaikat, új módszerek megismerésére és alkalmazására van szükségük. Ennek megvalósulásához nélkülözhetetlen, hogy módszertanilag jól képzettek és az infokommunikációs technológiákban is jártasak legyünk.

Célunk, hogy megismerjük a piaci lehetőségeket az általános és középfokú oktatás terén. Nagy hangsúlyt szeretnénk fektetni a tapasztalat útján való tanulásra, hatékonyan beépíteni munkánkba pl. a Gamifikáció, Robotika, kódolás, e-Learning adta lehetőségeket a használható tudás érdekében. Hasznos segítséget szeretnénk kapni a módszertani beillesztési lehetőségekről, hogy a megfelelő időben, az adott helyzethez igazodva választhassuk ki a megfelelőeszközt.

Az általában hátrányos helyzetű lemorzsolódással, társadalmi leszakadással veszélyeztetett tanulóink tanulási motivációjának növelésére keresünk hatékony módszereket, melyek természetesen a többségi tanulók számára is haszonnal járnak. Az esélyegyenlőség feltételeinek javítását ebben látjuk.

Eredmények:

A nemzetközi mobilitástól és együttműködéstől azt várjuk, hogy pedagógusaink nyelvismerete aktivizálódjon, szakmailag, emberileg újuljanak meg, látókörük bővüljön, új tapasztalatokkal, tudással gazdagodjanak és ennek hatása jelenjen meg a mindennapi oktató-nevelőmunkájukban. A mobilitásban részt vevőpedagógusok mentorai lesznek tanító/ tanár párjaiknak, így a megszerzett tudás rövid idő belül

megkétszerezőik, amitől azt várjuk, hogy a tudás-transzfer hatása a tanulókon is rövid idő belül érezhető lesz.

A magas részvételi aránytól azt várjuk, hogy sokféle tapasztalattal bővüljön, színesebbé váljon intézményünk oktatási stratégiája, az oktatás és tanulás minősége tovább javuljon. A tudásmegosztás záloga is a magas számú pedagógus és vezető részvétel, hiszen a tanultak, megfigyelések, látogatások itthoni alkalmazása, beépítése a szakmai munkába direkt (belsőképzések, mentorálás) és indirekt (jó gyakorlat követése) módon hat a tantestület többi tagjára, az iskola egészére.


„NYITÁS A JÖVŐRE” CÍMŰ PROJEKT ÜTEMTERVE

Mikor?

Tevékenység

Felelős

A projekt előtt

2021. április

Projektcsapat összeállítása

Gáspár Attiláné

2021. április

Továbbképzések kiválasztása

résztvevők

2021. május

Fenntartóval való egyeztetés a pályázatról

Gáspár Attiláné

2021. május

Pályázati anyag elkészítése

résztvevők

2021. május 11.

Pályázat végső egyeztetése, beadása

Gáspár Attiláné
Kertész Edina

2021. aug. 31-ig

Projektcsapat első előkészítő megbeszélés

Gáspár Attiláné

2021. szept. 30-ig

Pénzügyi egyeztetés fenntartóval, szerződés aláírása

Gáspár Attiláné

2021. okt. 31.

Egyeztetés külföldi partnerekkel, iskolákkal, jelentkezések véglegesítése

Kertész Edina

2021. nov. 30-ig.

Erasmus aloldal létrehozása iskolai weblapon, közösségi média felületeken a támogatás megjelenítése

Erdélyi Ágnes

2021. okt.

Utazásszervezés elkezdése

résztvevők

2021. nov. 30-ig

Továbbképző intézeteknek szükséges információk megküldése, részvételi díjak átutalása

Kertész Edina

A projekt közben

2022. márc. 30-ig

Tervezett mérések előkészítése, lebonyolítása, értékelése

Gál Anikó

2022. július

A mobilitások megkezdődnek

résztvevők

2022. augusztus

A mobilitások vége

résztvevők

2022. aug. 31-ig

A mobilitások tapasztalatainak megvitatása

Gáspár Attiláné

2022. okt. 21.

Erasmus nap 1.

Fadgyas Edina

2022. nov. 30-ig

A mobilitásoknak az intézmény működésére vonatkozó tapasztalatainak megosztása, tudásmegosztás intézményen belül, a projektben nem résztvevő kollégák számára is.

Gáspár Attiláné

2023. jan. 31-ig

Egyéni beszámolók megírása

résztvevők

2023. febr. 28-ig

Második (kontroll) mérés előkészítése, lebonyolítása, értékelése

Gál Anikó

2023. márc. 10.

Erasmus nap 2.

 

2023. márc. 31-ig

Iskola honlapján Erasmus+ oldal véglegesítése

Erdélyi Ágnes

 

Vissza az oldal tetejére