Csontváry logó Üdvözöljük a
Csontváry Iskola honlapján!
Tehetségpont Örökös ökoiskola
 

Kezdőlap

Elérhetőségeink

Naptár

Étkezés

Iskolánk

Dokumentumok

Galéria

Ovisoknak

TÁMOP 3.1.4-12/1

ÖKO hírek

Digitális Témahét 2016

Alapítvány

Sajtómegjelenés

 

Járványügyi információk

 

Intézményi helyzet

Igazolt koronavírusos tanulók száma: 0 fő

Igazolt koronavírusos pedagógusok száma: 0 fő

Karanténban, digitális oktatásban részt vevő osztályok száma: 0 fő

Rendkívüli szünet miatt otthon tartózkodók száma: 0 fő

Az adatok tájékoztató jellegűek.

Az oldal frissítése minden változás esetében megtörténik. Utolsó frissítés időpontja: 2020.10.22.


Őszi szünet

Kedves Szülők!

Az őszi szünet 2020. október 23-tól november 1-ig tart. Az első tanítási nap november 2-a, hétfő. Ezen a napon a szülő által kitöltött egészségügyi nyilatkozattal jöhetnek a gyerekek iskolába. A nyilatkozat itt érhető el.


Hőmérsékletmérés

2020. október 1-től az intézmény területére való belépés előtt mindenkin kötelező testhőmérést végeznek az intézmény alkalmazottai. Ha valakinél az Operatív Törzs által megadott határérték feletti (37,8 C) testhőt mérnek, azt nem engedik be az intézmény területére.

Frissítve: 2020.10.03.


Maszkviselési szabályzat

1.      Az intézmény közös helyiségeiben az orrot és szájat eltakaró maszk viselése mindenki számára kötelező. Az ebédlőben az étkezés idejére vehető le a maszk. Kérjük - amennyiben lehetséges - a védőtávolságot betartani.

2.   Az osztálytermekben és az udvaron a maszk viselése ajánlott, de nem kötelező.

3.   A tanáriban a pedagógusok számára akkor kötelező a maszk, ha a 1,5 méteres védőtávolság nem betartható.

4.   A vendégek (olyan, az iskolával jogviszonyban nem álló személy, aki intézményvezetői engedéllyel, ideiglenesen tartózkodik az iskola területén) számára a maszkviselés és a védőtávolság betartása az intézmény egész területén kötelező.

Frissítve: 2020.10.03.


A Budapest XVIII. Kerületi Csontváry Kosztka Tivadar Általános Iskola
eljárásrendje digitális oktatásra való átállás esetén

1. Amennyiben Intézményünkben bizonyítottan koronavírus által fertőzött személyt találnak, hatóság által (EMMI) végzett járványügyi vizsgálat után az Operatív Törzs dönt arról, hogy szükséges-e a tantermen kívüli digitális munkarend átmeneti bevezetése.

  • A tanulók a más munkarend elrendelését követő naptól az iskolát oktatási céllal nem látogathatják.

2. Az Operatív Törzs utasítását követve az intézményvezető érvénybe lépteti a tantermen kívüli digitális munkarendre készített protokollját az érintett osztályokban.

3. Az intézmény vezetősége a Kréta-rendszeren keresztül értesíti a szülőket az Operatív Törzs által hozott döntésről.

4. Iskolánk pedagógustestülete mérlegelve a lehetőségeket a következő döntést hozta:

  • A digitális munkarend a Google Classroomban létrehozott felületen folyik, ezen felületeket szeptember hónapban létrehoztuk, az elérhetőségüket a szülők és diákok részére megküldtük.
  •  A digitális oktatáshoz szükséges egyéb alkalmazások használatára felhívtuk a szülők és diákok figyelmét.
  • A Kréta-rendszerben a pedagógus az adott tananyag/feladat linkjét osztja meg a tanórához csatolva.
  • Amennyiben a diák nem végzi el a feladatát a megadott határidőig elégtelen osztályzatban részesül.
  • A diák a digitális térben kérhet segítséget a pedagógustól a tanórai rend betartásával.
5. A digitális munkarend idejére intézményünk a gyermekfelügyeletet biztosítja (csak egészséges gyermekek esetén), de az oktatás a digitális térben történik.

Frissítve: 2020.10.03.


Operatív Törzs által összeállított általános magatartási szabályok

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Helyettes Államtitkársága megbízásából küldjük az Operatív Törzs által összeállított általános magatartási szabályokról szóló tájékoztatót, melyet az alábbi linken érhetnek el:
Magatartási szabályok különböző élethelyzetekben (pdf)

Frissítve: 2020.09.22.


Változás!!!
−Októberi ebédbefizetés csak a GESZ-ben−

Tájékoztató az októberi ebédbefizetésről

Frissítve: 2020.09.22.


Budapest Főváros XVIII. kerület Gazdasági Ellátó Szolgálat tájékoztatója az étkezési térítési díj befizetésével kapcsolatos változásokról

A COVID-19 koronavírusos megbetegedések számának újbóli emelkedésére tekintettel, a lakosság és dolgozóink egészségének védelme érdekében és a személyes kontaktusok számának csökkentése érdekében kiadott polgármesteri utasítás alapján, az étkezési térítési díjak befizetésének módja és rendje az alábbiak szerint változik:

2020. november 01. napjától elsődlegesen elektronikus fizetési mód (banki átutalás, Menza rendszeren belüli internetes bankkártyás fizetés) kerül meghatározásra. Készpénzes befizetésre a GESZ 1181 Budapest, Városház u. 16. cím alatti pénztárában 8 órától 14 óráig biztosítunk lehetőséget az alábbiak szerint:
- November hónapban (december havi étkezés): 11.05.; 11.12.; 11.19; 11.26. napokon,
- December hónapban (január havi étkezés): 12.03.; 12.10.; 12.17.; 12.22. napokon.

2021. január 01. napjától kizárólag elektronikus fizetési módra lesz lehetősége! A banki átutaláshoz és a Menza rendszer használatához szükséges nyomtatványok elérhetőek a GESZ honlapján http://www.gesz18.hu/index.php/etkezes/letoltes címen és az ügyintézőinknél, az október havi befizetések időpontjában és helyszínein.

A kitöltött nyomtatványok leadhatók:
• a GESZ bejáratában elhelyezett gyűjtőládában,
• az ügyintézőinknél, az október havi befizetések időpontjában és helyszínein,
• elektronikusan a etkezeslemondas@gesz.bp18.hu e-mail címen.

Segítő együttműködésüket köszönjük!

Frissítve: 2020.09.17.


A Külső-Pesti Tankerületi Központ ajánlása

1. Karantént, digitális tanrendet nem rendelhet el sem az iskola vezetője, sem az iskolaorvos.

2. Az énekkari foglalkozások felfüggesztésre kerülnek.

3. Szülő, idegen az épületbe csak külön engedéllyel léphet be betartva az előírásokat.

4. A Lázár Ervin Program (LEP) elmaradt előadásainak pótlását el kell halasztani.

5. Nyomatékosan kérik a védekezés szabályainak betartását:

          a) a maszkviselés a közösségi terekben kötelező

          b) ha lehetséges, távolságtartás

          c) fokozott higiénia betartása elengedhetetlen

6. A szülők a házirendben foglaltak szerint használhatják fel a szülői igazolásokat, amennyiben azt egészséges gyermekénél előre jelezte az intézményvezető felé a Kréta-rendszerben.

2020.09.10.


Járványügyi tájékoztató, eljárásrend

Tisztelt Szülők!
Ezúton tájékoztatjuk önöket a járványügyi eljárásrendről. Az alábbi linkeken letölthetik az eljárásrendet, a nyilatkozatot, az első tanítási nap változásait.

COVID - járványügyi eljárásrend az iskolában

COVID - nyilatkozat, amit a szülőnek kell kitölteni

COVID - évnyitó, első tanítási nap eljárásrendje

Megértésüket és együttműködésüket köszönjük!                                                         Iskolavezetőség

2020.09.01.


Járványügyi tájékoztató, eljárásrend

Tájékoztató a tantermen kívüli, digitális munkarendben való részvétel során megvalósuló adatkezelésről

Útmutató a tantermen kívüli, digitális munkarendben való részvétel során megvalósuló adatkezeléshez

Intézményvezetői utasítás az egyéni munkarendes (magántanulók) osztályozóvizsga kötelezettségéről


Felsős munkarend

TANTERMEN KÍVÜLI OKTATÁSI REND

Tisztelt Szülők! 

Köszönjük eddigi türelmüket!

Ezen dokumentumot azért készítettük, mert Magyarország Kormánya úgy döntött, hogy a köznevelésben, átmeneti jelleggel, egy új jogintézményt vezet be, a tantermen kívüli digitális munkarendet.

Ez mindannyiunknak teljesen új helyzet, annak ellenére, hogy évek óta használunk digitális eszközöket, platformokat óráink színesítésére. A mai napon a tantestület, a munkaközösségek kidolgozták azokat az irányelveket, melyeket az új helyzetben alkalmazni fogunk. A továbbiakban erről adunk tájékoztatást.

Az oktatás elsődleges helyszíne a google tanterem https://classroom.google.com/ lesz, ahol minden osztály, csoport kurzusokon keresztül kapja a feladatokat. Ennek használatához szükséges egy gmail.com-on készített emailfiók. A belépési kódokat az osztályfőnökök fogják elküldeni Önöknek. A használatról oktatóvideó készült.

A következő napokban reményeink szerint a rendszer teljes mértékben feláll, működőképes lesz. Visszajelzéseiket szívesen fogadjuk.

A tananyagokat, feladatokat tantárgyanként, hetenkénti lebontásban, határidőkkel ellátva fogják megkapni. Igyekszünk a legfontosabbak kiemelésére, begyakoroltatására törekedni. Kérjük, hogy ahogy eddig is tették, segítsék gyermekeiket a tanulásban, felkészülésben, a határidők betartásában. Amennyiben bármilyen technikai, vagy egyéb problémájuk lenne, kérjék az osztályfőnökök, az iskola segítségét, az ismert elérhetőségeken: 8-16 óráig.

A feladatokra, számonkérésekre a tanulók osztályzatokat kapnak, hogy a tanévet sikeresen le tudjuk majd zárni. Amennyiben valamelyik diák nem tartja be a határidőt, elégtelent kap. Három nap áll rendelkezésre a feladat pótlására! Ha ez nem következik be, újabb elégtelent kap. Természetesen a gyermek és a szülő is figyelmeztetést kap erről. A feladatokat tehát el kell végezni! Az Önök együttműködésével ez biztosan sikerülni fog! Kérjük, hogy bíztassák gyermekeiket, de ellenőrizzék is a munkájukat.

A sikeres otthontanuláshoz összeállítottunk egy napirendi ajánlást, hogy továbbra is keretet tudjunk adni gyermekeink mindennapjainak. Fontos a korábbi szokások fenntartása, hogy a helyzet normalizálódása után ne okozzon külön nehézséget ennek visszaállítása.

Reggel 7-9: reggeli rutin: felkelés, öltözködés, reggeli, kis mozgás, tanszerek előkészítése.

Délelőtt 9-12: tanulás

·         habár a tananyag tömbösítve érkezik, célszerű megtartani a szokásos órarendet, így elkerülhetjük, a „mihez is kapjak” érzését.

·         9-11 óráig a tanárok készen állnak, hogy egyéni segítséget nyújtsanak a feladatok értelmezésében, ha szükséges.

·         önálló felkészülés, gyakorlás

12-14 óra: ebéd, házimunka, szellőztetés, pihenés, mozgás

14-15 óra: elmaradt feladatok befejezése, olvasás, ajánlott filmek megtekintése

A fennmaradó időt használják ki, ha tehetik, arra, amire a hétköznapokban úgysem jut: játszanak társasjátékot, nézzenek közösen filmet, beszélgessenek. Mutassanak példát felelős magatartásból gyermekeiknek, hogy sikerüljön megvédenünk a környezetünkben, családunkban élőket.

2020.03.16.


Alsós munkarend

Tisztelt Szülők!
A DIGITÁLIS TANREND....
A mai napon virtuális osztálytermet hoztunk létre a Google Tanterem (Google Classroom) felületen.  A virtuális osztályteremben minden tantárgynak külön dossziéja lett, ezekbe fogjuk a későbbiekben az elvégzendő feladatokat feltenni.
E-mailen vagy a közös osztálycsoportokban, levelezőlistán minden szülőnek elküldjük a meghívókat vagy kódokat , kérjük, figyeljék az értesítéseket! Minden tantárgyhoz külön meghívó megy vagy külön kódja van! (A rendszer túlterheltsége miatt ez kissé akadozhat.) Kérjük, lehetőség szerint minél előbb csatlakozzanak a virtuális osztályteremhez.
ELŐRELÁTHATÓAN CSÜTÖRTÖKTŐL HASZNÁLJUK A FELÜLETET, DE ERRŐL ÉRTESÍTÉST FOGUNK KÜLDENI, ILLETVE AZ INDULÁST A CSOPORTOKBAN IS JELEZZÜK.
Még egy kis segítség az otthoni tanulás hatékony megszervezéséhez:
  • 7.30 - ébresztő, reggeli rutin elvégzése;

  • 9.00-12.00 - tanulás, tanítók által elküldött feladatok megoldása (mintha iskolában lennénk − Kréta, Google Classroom, egyéni online konzultációk);

  • 12.00-14.30 - ebéd, pihenés, levegőzés (amennyiben engedélyezett);

  • 14.30-15.30 - gyakorlás, önálló tanulás (akár a napköziben);

  • 15.30-20.00 - szabadidő, családi játék

  • 20.00 - lefekvés

...ez természetesen csak ajánlás, de ebben a megváltozott helyzetben a gyerekeknek is nagyon fontos egy napirend kialakítása....
Segítségüket köszönjük!

2020.03.16.


Felhívás!

 Szülők / Gondviselők és Diákok!

felkiáltójel2020. március 16. napjától az iskolákban a nevelés-oktatás tantermen kívüli, digitális munkarendben kerül megszervezésre. Azon dolgozunk, hogy a diákok teljesíthessék a tantervi előírásokat.

A hét elején kidolgozzuk és tájékoztatjuk Önöket a digitális tananyagok, órák folyamatos biztosításának módjáról, az ellenőrzések és a jegyszerzés lehetőségéről a rendkívüli időszakban.

Tanulóink számára az itt hagyott taneszközök elvitelére biztosítunk időpontot, amit hétfőn délután teszünk közzé az iskola honlapján, Facebook-oldalán.

Kérem Önöket és a Tanulókat, figyeljék a honlapot és az Kréta üzeneteit, és arra is kérem Önöket, hogy segítsék együttműködésükkel, türelmükkel a járvány miatt kialakult rendkívüli helyzet, tantermen kívüli oktatás sikeres megvalósítását.

Számítok támogató együttműködésükre!

                                                                                                                                             Beke Edit
                                                                                                                               intézményvezető-helyettes

2020.03.15.