Üdvözöljük a Csontváry Iskola honlapján! |
Erasmus+ program
2022/23 2023/24 2024/25
Nyolcadikosaink
Finnországban #erasmus #TempusKözalapítvány #csontvaryiskola #akkreditáció #diákmobilitás Az ötéves akkreditációs időszak harmadik projektévében, a 2024/2025 tanévben, az Erasmus+ program keretében eddig 6 tanári mobilitást valósítottunk meg. A program következő részeként 2024. novemberében 10 nyolcadikos tanulónk Finnországba utazott, ahol egy héten keresztül egy finn általános iskola mindennapjaiba nyerhetett betekintést. Részt vettek finn és angol nyelvű órákon, közösen sportoltak, sütöttek főztek kortársaikkal, megismerték a város nevezetességeit. A hét végére a számos tapasztalat mellett barátokra is találtak! A tanulókkal együtt utazott három kollágánk, akik a hét során szakmai látogatáson vettek részt. Tudásuk és képességeik a környezettudatosság, a digitális oktatási módszerek és eszköztár, a nemzetközi szakmai kapcsolatok építése, valamint általános és szakmai idegennyelv terén sokat fejlődött. Angol nyelvű cikk az
utazásról: Nyolcadikosaink
Görögországban #erasmus #TempusKözalapítvány #csontvaryiskola #akkreditáció #diákmobilitás Októberben nyolcadikos tanulóink egy csoportja Görögországba utazott egy nemzetközi projekt megvalósítására. A program címe: “Greek culture and Education”, melyben görög általános iskolásokkal együtt vettek részt. A nyelvtudásuk fejlesztése mellett megismerték Thesszaloniki és Larissa nevezetességeit, meglátogatták a Meteorákat, betekintettek helyi szokásokba, kisebb kirándulásokat tettek a környéken, tanultak görög táncot és fürödtek a tengerben! A gyerekek fegyelmezetten, legjobb tudásukat nyújtva dolgoztak és felejthetetlen élményekkel gazdagodtak az Erasmus programnak köszönhetően. Bodai Beáta,
Erdélyi Ágnes, Gáspár Attiláné és Polgár Tibor
közös beszámolója
Az Alpha School of English szervezésében az "Advancing your Professional Practice course - English Langue Development for teachers & scholl staff (30 Lessons) című kurzuson vettünk részt St Paul’s Bay városában, Máltán 2024. július 15-19-ig. Két különböző színtű csoportban dolgozhattunk, ahol a beszédkészség fejlesztése mellett, a különböző témákon keresztül megismerkedhettünk csoporttársaink nemzetiségeinek kultúrájával, az iskolarendszerek különbözőségeivel, a máltai emberek életvitelével. Egyik iskolai napon a fővárosba, Vallettába látogattunk. Itt egy 5D-s előadást láthattunk Málta történelmi pillanatairól, majd megnéztük Valetta főváros nevezetességeit. Maria, az egyik angolos csoport tanára kísért mindeket idegenvezetőként. Közben a kiadott feladatainkra is koncentráltunk, hogy a másnapi bemutatót elkészíthessük.
Szabadidőnkben részt vettünk egy hajókiránduláson, ahol Gozo szigete mellett, Comino térségét is megcsodálhattuk és a Kék Lagunában is fürödhettünk. A sziget nevezetes helyei közül a Popeye Village, Malta Nemzeti Akváriumát, Mdina és Rabat városát látogattuk még meg.
Köszönjük a lehetőséget, rengeteg tapasztalattal élménnyel gazdagodtunk!
Turzó Szilvia
beszámolója
Az Alpha School of English
szervezésében az "Advancing your
Professional Practice course -
English Langue Development for
teachers & scholl staff (30
Lessons) című kurzuson vettünk
részt St Paul’s Bay városában,
Máltán 2024. július 15-19-ig.
Két különböző színtű csoportban
dolgozhattunk, ahol a
beszédkészség fejlesztése
mellett, a különböző témákon
keresztül megismerkedhettünk
csoporttársaink nemzetiségeinek
kultúrájával, az
iskolarendszerek
különbözőségeivel, a máltai
emberek életvitelével. Egyik
iskolai napon a fővárosba,
Vallettába látogattunk. Itt egy
5D-s előadást láthattunk Málta
történelmi pillanatairól, majd
megnéztük Valetta főváros
nevezetességeit. Maria, az egyik
angolos csoport tanára kísért
mindeket idegenvezetőként.
Közben a kiadott feladatainkra
is koncentráltunk, hogy a
másnapi bemutatót
elkészíthessük.
Szabadidőnkben részt vettünk egy
hajókiránduláson, ahol Gozo
szigete mellett, Comino térségét
is megcsodálhattuk és a Kék
Lagunában is fürödhettünk. A
sziget nevezetes helyei közül a
Popeye Village, Malta Nemzeti
Akváriumát, Mdina és Rabat
városát látogattuk még meg.
Köszönjük a lehetőséget,
rengeteg tapasztalattal
élménnyel gazdagodtunk!
Magyarosné
Mencző Anita beszámolója
Az Erasmus+ pályázat keretén
belül a horvátországi Rovinjban
vettem részt külföldi pedagógus
továbbképzésen 2024. július
21-27-ig.
A képzés szervezője a JUTAKI
Kereskedelmi és Szolgáltató BT.
– Hungary Expert for Teachers
and Students.
Idén a Játék - kaleidoszkóp -
Játékkultúra az alsó tagozaton
című képzésen vehettem részt
Móricz Márk vezetésével. A
képzés során a
játékkultúra kialakítását
ismerhettem meg. Minden nap
rengeteg tudással és élménnyel
gazdagodtam. Az önfeledt
játékkal, a trükkökkel, a
gyerekekben rejtőző és
kimutatkozó érzelmek
jelentéseivel pedagógiai táram
bővült. Szakmai kincsestáramban
egy új szoba nyílt, melyet tele
raktam megvalósításra váró
ötletekkel, megszerzett
tudással. Tovább bővítettem a
játékkészítés trükkjeit.
Megtanulhattam hogyan válasszunk
játékot, hol játsszuk, mikor
játsszuk, mivel játsszuk és
kivel/kikkel játsszuk.
A képzésen több közös programon
vettünk részt ennek során
nemzetközi kapcsolatokat
építhettem ki szlovákiai és
romániai kollégákkal.
A programok részeként
hajókiránduláson vettünk részt
Vrsar városába, ahol a megismert
kollégákkal tovább tudtuk
mélyíteni az ismeretségeket.
Szabadidőnkben elmentünk a Jama
de baradine barlangba, majd a
mellette elhelyezkedő Porec
városát látogattuk meg.
Hazautunk során megálltunk a
Plitvicei-tavaknál. A horvát
nemzeti parkban szemet
kápráztató túrán vehettünk
részt.
Köszönöm a lehetőséget,
számtalan élménnyel,
tapasztalattal gazdagodtam!
Dékány Renáta és Kiss
Olga beszámolója #ErasmusPlus #tanártovábbképzéss #tempusközalapítvány #csontvaryiskola
2024. július 15-től július 19-ig
az Alpha School of English
szervezésében a TREES – Teaching
Resources for Environmental
Education on Sustainability APP
Course (Advancing Professional
Practice) című képzésen vettünk
részt Máltán, St Paul’s Bay
városában. Alapvető célunk volt,
hogy olyan módszertani
ismeretekre tegyünk szert,
melyek használatával még
közelebb
hozzuk a
fenntarthatóság témakörét
iskolánk tanulóihoz. Emellett
csoporttársaink révén,
megismerjük más országok
oktatási intézményeinek
fenntarthatósággal kapcsolatos
gyakorlati tevékenységeit is.
Tanárnőnk, Sarah, kiemelkedően
hozzájárult ahhoz, hogy széles
körben bővíthettük
ismereteinket, személyében egy
nagyon kedves, segítőkész,
szakmailag jól felkészült
pedagógust ismerhettünk meg.
Egy iskolai napon a fővárosba,
Vallettába látogattunk. Itt egy
5D-s előadást követően
megtekinthettük a város
nevezetességeit, miközben az
aznapra kiadott feladatainkról
sem feledkeztünk meg.
Igyekeztünk a szabadidőnket is
hasznosan eltölteni. Részt
vettünk egy hajókiránduláson,
ahol Gozo szigete mellett,
Comino térségét is
megcsodálhattuk és a Kék
Lagunában is fürödhettünk.
Emellett a sziget nevezetes
helyei közül a Popeye Village,
Malta Nemzeti Akváriuma,
Marsaxlokk, Mdina, Rabat sem
maradhatott ki.
Sok hasznos ismeretre tettünk
szert, számos új élménnyel
gazdagodtunk. Hálásak vagyunk
ezért a lehetőségért.
Bróderné Nagy Tünde
beszámolója
Kreatív
módszerek
különleges
gyerekeknek
hortenziabokrok
között
2024. június
első hetében a
“PRIČALICA”
szervezésében a
„Creative
Methods In
Special Needs
Education” című
képzésen vettem
részt az
Azori-szigeteken,
Terceira
fővárosában,
Angra do
Heroismo-ban.
Elsődleges célom
volt új
módszereket
elsajátítani a
tanulási
nehézségekkel
küzdő, illetve
speciális
nevelési igényű
gyermekek még
intenzívebb
támogatására.
Másodsorban
szerettem volna
angol nyelvű
kommunikációban
bátorságra szert
tenni.
Ez a kurzus
mindkét célomat
maradéktalanul
teljesítette,
ugyanis a hét
során zenei,
kézműves,
drámapedagógiai,
prózai, valamint
testnyelvi
feladataink
voltak. Igen,
tényleg játszani
mentem, és éppen
úgy éreztem
magam, mint
ahogy egy
gyermek a jó
suliban! Nagyon
kevés résztvevő
volt, azaz
mindig volt idő
mindenkinek a
véleményét,
élményét
meghallgatni,
illetve kivárni,
hogy az angollal
nehezen
boldoguló is a
gondolata végére
jusson. Vagyis
nem lehetett
kibúvó,
folyamatosan
beszéltünk, sőt,
írtunk is
angolul.
Nagyon
barátságos,
közvetlen
emberekkel
beszélgettem,
otthonosan
éreztem magam
közöttük.
Különleges
időjárás volt, a
helyiek szerint
naponta mind a
négy évszak
előfordulhat, én
inkább csodaszép
őszi időnek
nevezném.
Természetesen
jutott időm
megismerkedni a
lenyűgöző
természeti
adottságokkal:
vulkánokat
látogattam,
óceáni hajózáson
bálnákat és
delfineket
figyeltem, a
csodálatos
növényvilágot
fotóztam. A
helyi kultúrába
is volt módom
bepillantani:
vallási ünnepen
jártam, láttam
bikafuttatást,
hallgattam fado
muzsikát, és
megnéztem a
múzeumban a
sziget
történelmét
bemutató
kiállítást.
Nagyon sokat
tanultam,
rengeteg
élménnyel
gazdagodtam, és
szívesen útra
kelek újra. Olá! Fadgyas Edina
beszámolója
Fadgyas Edina
intézményvezető-helyettes
áprilisban
Barcelonában
járt, ahol az
Europass Teacher
Academy
szervezésében
egy angol nyelvű
tanártovábbképző
kurzuson vett
részt, melynek
címe: Including
Sustainability
Education in
Everyday Classes
with PBL. A
tanfolyam rövid
leírását itt
olvashatják:
Bolygónk
jelenlegi
helyzete miatt a
fenntarthatóságra
nevelés már nem
csak az
egyetemeken és
az üzleti
szektorban
oktatott téma,
mint korábban,
hanem már a jövő
felnőttjeinek
oktatási
fejlődésének
legkorábbi
szakaszától
kezdve
integrálódik és
kiemelt szerepet
kap. Ez a
tanfolyam segít
a tanároknak
bevezetni a
fenntarthatóságot
az
osztálytermeikbe,
valamint az
iskolájuk
tantervébe,
lépésről lépésre
haladva egészen
az iskolai
fenntartható
projekt
kidolgozásáig.
Résztvevőként
azt is
megtudhatja,
hogyan
illesztheti be
ezt a témát a
tanóráiba. Ennek
megfelelően a
kurzus olyan
innovatív
megközelítéseket
mutat be az
elkötelezettség
növelésére és az
életvezetési
készségek és
ismeretek
fejlesztésére,
mint a
projektalapú
tanulás (PBL) és
a tantárgyakon
túli tanítás.
Due to our
environmental
emergency,
sustainability
education is no
longer only a
topic taught in
universities and
in the business
sector like it
used to be but
is now becoming
integrated and
prioritized from
the earliest
stages of the
educational
development of
future adults.
This course will
help teachers
introduce
sustainability
in their
classrooms, as
well as in their
school’s
curriculum, with
a step-by-step
approach from
the basic
definition to
developing a
sustainable
project for your
school. As a
participant, you
will also learn
how to add this
topic to your
ongoing classes.
Accordingly, the
course will
introduce
innovative
approaches to
raising
engagement and
developing life
skills and
knowledge such
as Project-Based
Learning (PBL),
and Teaching
Beyond Subjects.
Kertész Edina
beszámolója
Februárban
Kertész Edina
kolléganőnk
Erasmus
továbbképzésen
vett részt. A
kurzus leírását
itt találhatják.
The course “Teaching languages in the digital era: the best apps, web platforms and ICT solutions for learning languages” took place in Tenerife from 11/02/2024 to 17/02/2024. The participants came from all across Europe.
Throughout this
course,
participants
were introduced
to a wide array
of technological
resources and
learned how to
seamlessly
integrate them
into their
teaching
approaches.
The course
provided
opportunities
for hands-on
exploration,
enabling
participants to
engage in
numerous
practical
activities and
gain firsthand
experience with
these tools. For
instance, they
actively
participated in
a live quiz
competition
while
simultaneously
learning to
craft
interactive
language quizzes
using web-based
applications.
Participants
discovered
specific
platforms
tailored to
enhance language
learning
experiences,
allowing
educators to
incorporate
voice notes,
questions, and
voiceovers into
educational
videos to
transform them
into interactive
lessons.
Leveraging the
right tools and
integrating
technology into
the classroom
undoubtedly
fosters
increased
motivation,
attention,
engagement, and
skill
development,
elevating a
simple lesson
into an
immersive
educational
experience.
A „Nyelvtanítás
a digitális
korszakban: a
legjobb
alkalmazások,
webes platformok
és
IKT-megoldások a
nyelvtanuláshoz”
című tanfolyamra
Tenerifén került
sor 2024. 02.
11. és 2024. 02.
17. között. A
résztvevők egész
Európából
érkeztek.
A tanfolyam
során a
résztvevők a
technológiai
erőforrások
széles skáláját
ismerték meg, és
megtanulták,
hogyan lehet
ezeket
zökkenőmentesen
beépíteni a
tanítási
folyamatába.
A tanfolyam
lehetőséget
biztosított a
gyakorlati
felfedezésre, és
első kézből
szerezhettek
tapasztalatot
ezekkel az
eszközökkel
kapcsolatban.
Például aktívan
részt vettek egy
élő
kvízversenyen,
miközben
megtanultak
interaktív
nyelvi kvízeket
készíteni
webalapú
alkalmazások
segítségével.
A résztvevők
felfedezték a
nyelvtanulási
fejlesztésére
kialakított
speciális
platformokat,
amelyek lehetővé
teszik a
pedagógusok
számára, hogy
hangjegyzeteket,
kérdéseket és
szinkronhangokat
építsenek be az
oktatási
videókba, hogy
azokat
interaktív
tanórákká
alakítsák át. A
megfelelő
eszközök
felhasználása és
a technológia
integrálása az
osztályterembe
elősegíti a
motiváció, a
figyelem, az
elkötelezettség
és a
készségfejlesztés
növekedését, és
egy egyszerű
leckét magával
ragadó oktatási
élménnyé emel.
Tanulmányút Malagában Októberben nyolcadikos tanulóink egy csoportja Spanyolországba utazott egy nemzetközi projekt megvalósítására. A program címe: “My Green World and Sustainability”, melyben spanyol középiskolásokkal együtt vettek részt. A nyelvtudásuk fejlesztése mellett megismerték Malaga nevezetességeit, részt vettek múzeumlátogatásokon, betekintettek helyi szokásokba, kisebb kirándulásokat tettek a környéken és fürödtek a tengerben! A gyerekek fegyelmezetten, legjobb tudásukat nyújtva dolgoztak és felejthetetlen élményekkel gazdagodtak az Erasmus programnak köszönhetően.
További képek:
https://photos.app.goo.gl/c3ssUGk6VvEUxdAY7 Tanári mobilitások 2023. július 17-21
Limassol Cyprus Az angol nyelvtudásom fejlesztése céljából utaztam Cyprusra az Erasmus program keretében. A nyelvtanítás és a kreativitás fejlesztésének a lehetőségeit mutatta be az órákon Danea az angol nyelvet oktató tanárom. Nyelvtani, szövegértési és hallásértési gyakorlatokkal foglalkoztam. A feladatok egyéni, páros és csoportos feldolgozásban történtek. Ezekkel az új ismeretekkel szeretném segíteni iskolánk tanulóinak angol nyelvi tudását. 2023. július 17-én 9 órakor megérkeztem a nyelviskolába. Sokan voltunk a gyülekezési helyen. Csoportokba osztottak minket a megírt nyelvi szintfelmérő alapján. Elkezdődött az óra. A nyelvtani résszel kezdtünk a present simple és a present continous összehasonlításával. A későbbi órákon átvettük a helyhatározókat, a how mach és a how many különbségét. Foglalkoztunk a hivatalos és baráti kérések megfogalmazásával. A tanári magyarázatot kellett követni. Utána kvíz játékkal begyakoroltuk a tanultakat. Szünet után szövegértés és hallás gyakorlat következett. Filmet néztünk. Hozzá szöveges feladatok voltak. Játékos feladatokat iktatott be a tanárnő, amikor látta, hogy probléma van a figyelmünkkel. A kedvencünk a kahoot volt, de játszottunk társasjátékot, szómagyarázósat. Azok a tanulók, akik az intenzív tanfolyamon voltak beszélgetős órával zárták a napot. A többi csoportból is érkeztek tanulók és a tanult nyelvtani rész begyakorlása volt csoportokban beszélgetve. Az utolsó napon teszt lap megírásával zártuk a tanfolyamot. A tanult nyelvtani anyag felmérés volt, szövegértés és a hallott szöveg megértése. 2023. július 23-án megkaptam az elvégzett tanfolyamról az oklevelet. Nagyon hasznos volt, mert napi szinten 5 órán keresztül csak angol nyelven ment a tanulás. Bátorságot szereztem, hogy merjek beszélni, megismerkedtem cseh, lengyel tanárokkal. Velük e-mailt is cseréltem. Köszönöm a támogatást és a lehetőséget, hogy Cypruson tanulhattam.
“Piece of cake”
2023. július 17-21. között az Erasmus+
pályázatnak köszönhetően Cipruson jártam,
Limassolban, ahol intenzív angol egyhetes
nyelvtanfolyamon vehettem részt kolléganőmmel.
Már első nap külön csoportba osztottak be
minket, ami mélyvíz volt számunkra, lévén
folyamatosan angol nyelvű kommunikációt,
figyelmet igényeltek a mindennapjaink. Két
tanárunk volt, kiscsoportos foglalkozásokon,
hiszen 12-en voltunk összesen. Lengyelek,
oroszok, csehek voltak körülöttem, de a nyelvi
különbségekből semmit nem éreztem, mindenki
annyira nyitottan és aktívan gyakorolta a
nyelvet. Az egyik tanárunk Anna volt, egy
ízig-vérig ciprusi nő, nagy családdal, állandó
mosolygós életkedvvel és rengeteg tudással. Nick
pedig egy nagyon ösztönző, támogató, szóbeli
készségeket és kommunikációt maximálisan
fejlesztő oktató volt. Elképesztő volt
megtapasztalni, hogy Anna és Nick nyitottságának
köszönhetően rengeteg kulturális érdekességet,
specialitást, nem turizmus beállítottságú
területet megismerhettünk. Az utolsó napon
dolgozatot írtunk, szenzációs érzés volt, hogy
100%-osan sikerült teljesítenem egy elsőre
bizonytalannak tűnő környezetben, szituációban.
Délutánonként és hétvégén sikerült Ciprus
legcsodálatosabb részeit felfedezni
kolléganőmmel és a családommal. Tökéletes
kikapcsolódás volt, rengeteg ciprusi ételt
megkóstoltunk, csodás helyeken jártunk, hajóúton
vettünk részt és úsztunk a tengerben. Igazi
feltöltődés volt, majd esténként újabb
lendülettel vágtunk bele a tanulásba.
Féltem alapvetően és izgultam, hiszen az angolt
értő, de szóban nehezen kommunikáló embernek
tartom magam. Ez az egy hét azonban új
megvilágosításba helyezte az angol nyelv
használatát számomra, már nem okoz
stresszhelyzetet számomra a hibátlan nyelvtanra
való törekvés az angol mondatalkotás kapcsán,
bátran merek kommunikálni emberekkel az utcán
vagy étteremben, boltban is angolul, illetve
hazaérkezve is érzem, hogy sokkal nagyobb
elszántsággal vágtam bele a gyerekekkel az
angolozásba. Úgy érzem nekem “piece of cake”
szituáció volt, könnyen vettem az akadályokat és
ennek nagyon örülök.
A
jövőben szeretnék további lehetőségek által
méginkább elmélyülni a nyelvtanulásban, olvasok
angol könyveket végre és nézek angolul filmet.
Ciprusi csoporttársaimmal tartjuk a kapcsolatot,
beszélgetünk, így könnyebb szinten tartani az
idegen nyelvű kommunikációt is.
Játék-kaleidoszkóp-
Játékkultúra az alsó tagozaton Az Erasmus+ pályázat
keretén belül első alkalommal vettem részt
külföldi pedagógus továbbképzésen (2023.07.23 -
2023.07.29. között) Horvátország Rovinj
városában. A képzés szervezője
a JUTAKI Kereskedelmi és Szolgáltató BT. –
Hungary Expert for Teachers and Students. Szervezésben
segítségemre volt Véghné Juhász Katalin, akinek
köszönhetően gördülékenyen zajlott a képzés és a
hozzá tartozó programok lebonyolítása.
A
kurzus melyen lehetőségem volt részt venni
Játék-kaleidoszkóp- Játékkultúra az alsó
tagozaton címmel indult. Vezetője Móricz Márk
volt. Képzés indulása előtti napon volt
szerencsém vele és csoporttársaimmal találkozni
egy általános ismertető, bevezető alkalom
kapcsán. Pozitív kezdete volt ez az alkalom a
kurzusnak. Márk személyében egy humoros,
kötetlen embert ismertem meg, aki már ezen az
alkalmon lendületesen, jókedvűen oldotta a
hangulatot. Talijanska Srednja
Škola épülete volt az oktatás helyszíne. Az
iskola épülete klimatizált, jól felszerelt
tanteremmel biztosította a tanulás lehetőségét. A foglalkozások
délelőtt zajlotta oktatóm felszabadultsága,
energikussága lehetővé tette az önfeledt, szabad
tanulást. Az alkalmak során egy tematika alapján
haladtunk végig a különböző játékokon.
Megismerkedhettünk a különböző játékostípusokkal.
Megtapasztalhattuk saját magunk is melyik
típusba tartozunk. Kipróbálhattuk a nekünk
legjobban megfelelő játékokat. Ez segített abban
is, hogy megérthessük nem minden játék való
mindenkinek, de ez nem baj. A játék élvezetének
érdekében figyelembe kell venni a különböző
igényeket, hogy a játék élménye valóban pozitív
legyen. A kurzus során számos
olyan mozgásos játékot próbálhattunk ki magunk
is, amit a tanulók is élvezhetnek és még
tanulnak is belőle. Különböző ismerkedős
játékokat játszottunk, amivel közelebb kerültünk
egymáshoz, sokat nevettünk és szórakoztunk. Megismerkedtünk a
játékok fejlődésével és azok mai alkalmazásával.
Betekintést kaptunk különböző szakmai anyagokba,
amik segítenek a játékok megfelelő
kiválasztásában és egy közösség játékkészletének
összeállításában. Ismeretet kaptunk arról
pedagógusként milyen módszerekkel fejleszthetjük
a gyerekeket, melyek azok a játékok, amikkel
hasznosan tölthetik a gyerekek szabadidejüket és
melyek azok, amiket tanítási óra keretén belül
is tudunk alkalmazni. A képzés szinte
elröppent. Minden alkalommal gazdagodtam nem
csak tudással, hanem élményekkel is.
Megtapasztaltam az önfeledt játék élményét,
elsajátítottam a játékkészítés trükkjeit.
Megtanulhattam hogyan válasszunk játékot, hol
játsszuk, mikor játsszuk, mivel játsszuk és
kivel/kikkel játsszuk. A tanfolyamot azoknak
ajánlom, akik szeretik a jó játékokat, szeretnek
új emberekkel játszani és tapasztalatot szerezni
különböző társasjátékok, csoportjátékok és
csapatjátékok kipróbálásában.
Köszönöm a lehetőséget, a
jövőben is szeretnék az Erasmus
+ program keretén belül hasonló
tapasztalat/tudásszerző
képzésen, részt venni.
Vonások és fogások –
Horvátország, Rovinj
2023.
07. 15-én kora reggel izgatottan keltünk útra
férjemmel és két lánykánkkal, Horvátország
Rovinj városát megcélozva. Utazásunk kellemesen,
jó hangulatban telt. Szerencsésen, gondosan
kiválasztott apartmanunk ablakából és a
teraszról is csodálatos kilátás nyílt a
tengerre, s nem mellesleg mindössze 4 perc
sétára helyezkedett el az iskolától ahová
jártam. A képzés másnap, azaz
vasárnap délelőtt regisztrációval kezdődött,
majd este a tengerpart egyik remek éttermében
kellemes vacsorával folytatódott. Itt
lehetőségünk nyílt kicsit megismerkedni a
csoporttársakkal, trénerekkel. A kurzus, amin részt
vettem: Vonások és fogások – Az írás és
fogalmazás tanításának jelentősége az anyanyelv
tanításában alsós pedagógusoknak - egyszerűen
zseniális volt. Minden pillanatában érdekes,
szuper játékos, interaktív. Trénereink: Oravecz
Márta (írás,) és Kivovicsné Horváth Ágnes
(fogalmazás) egészen új, játékos módszereken
keresztül mutatták meg a fogalmazás és írás
előkészítésének alapjait. Ezen ismeretek
birtokában itthon egyszerűbbé, a gyerekek
számára is közérthetőbbé, átláthatóbbá tehetjük
ezt a - korántsem egyszerű – területet. Dolgoztunk önállóan,
párban, és kisebb csoportokban is. Nagy örömömre
szolgált, hogy sok volt a csapatot is jól építő,
aktívan munkáltató, mozgásos feladat.
Mindeközben ismerkedtünk, sokat nevettünk,
egymást segítettük, bátorítottuk bizonyos
interaktív feladatokban. Jómagam is kicsit
jobban megismerkedtem a - szintén Budapesten
tanító - nagyon kedves padtársammal. Továbbképzésem során
alaposan, gondosan megtervezett órákon vettem
részt, ahol trénereim rendkívül felkészülten,
egyszerű, de annál nagyszerűbb eszközök
sokaságát megmutatva oktattak. Kollégáim, azaz
csoporttársaim Magyarország legkülönbözőbb
régióiból – Szeged környékéről, Pest megyéből, a
Nyírségből érkeztek, de jöttek néhányan
Kárpátaljáról is. Az órák hétfőtől
péntekig de. 8:30-tól 12:45-ig tartottak. Nagyon
tetszett ez a délelőtti tanulás, mert minden nap
szabad maradt a teljes délutánom. A családom
eközben vidáman pancsikolt a tenger
szebbnél-szebb strandjain, de szívesen indultak
útnak velem még egyszer – délutánonként is -. A strandolás,
napfürdőzés mellett többször is végigjártuk
Rovinj Óvárosának csodás, hangulatos, szűk
utcácskáit, kikötőit. Mindent összevetve:
felejthetetlen 1 hetes élményben volt részem
Rovinjban, mely egy remek továbbképzés mellett,
a családi nyaralásomnak is csodás helyszínéül
szolgált.
Kalandra fel! – IKT a tanórákon
2.0
A
XVIII. Kerületi Csontváry Kosztka Tivadar
Általános Iskola sikeres pályázatának
köszönhetően először vettem részt az Erasmus+
programban. A képzés Horvátország mesés
városában, Rovinjban volt megtartva 2023.07.30 –
2023.08.05 között, ahol A Kalandra fel! – IKT a
tanórákon 2.0 képzésen vettem részt. A képzés
szervezője a JUTAKI BT. – Hungary Expert for
Teachers. A szervezés és a lebonyolítás
színvonalas volt. Sok segítséget kaptam tőlük és
a koordinátoromtól a kiutazás megszervezésétől
kezdve egészen a tanfolyam végéig, így minden
nagyszerű volt. A tanfolyam jó hangulatban
telt el, a résztvevők különböző területekről,
más és más ismeretekkel érkeztek. A tanfolyam vezetője
Krizsán Pál volt, aki szakmai tudásával,
hozzáértésével még jobban ösztönzött az általa
bemutatott programok elsajátítására. A kurzus
anyagát, időbeosztását profi módon állította
össze. Az első nap
ismerkedéssel kezdődött, majd egy étteremben
finom vacsora mellett folytatódott a
csapatépítés. Az ezt követő napokban tovább
fejleszthettük az IKT-s kompetenciánkat. Nagyon
sok programmal, applikációval ismerkedhettünk
meg. Hang és videó fájlokat szerkesztettünk..
Foglalkoztunk új, a tanulók motivációját is
felkeltő játékos alkalmazásokkal. Az egyes
applikációkat kipróbálhattuk, mint diákok mi is
játszhattunk. Ezeket a felületeket,
applikációkat a tanóráimba is be fogom építeni. Megismertük a Symbaloo,
Padlet, Lino, Classroom, Mentimeter, Educaplay,
Quizlett, Quizizz, Genially, Tricider, Blooket,
Scribbless, Goosechase, Powtoon, Wooclap,
Thinglink, Learningpaths,VLC player, Clipchamp
programokkal. A kurzus jó
időbeosztása miatt lehetőségem volt felfedezni
Rovijn csodáit, delfineket látni és fürödni a
tengerben. Sok élménnyel és tudással lettem
gazdagabb.
Matekos játék,
játékos matek Erasmus pályázatának
köszönhetően életem első külföldi útján és egy
fantasztikus továbbképzésen vehettem részt a
Budapest XVIII. Kerületi Csontváry Kosztka
Tivadar Általános Iskola képviseletében. A
horvátországi Rovinjban, az Adriai-tenger egy
csodálatos félszigetén elhelyezkedő varázslatos
városkában volt alkalmam egy hetet eltölteni. A
festői szépségű város Horvátország egy
ékszerdoboza.
Matekos
játék, játékos matek – képességfejlesztő
tevékenységek, játékos feladatok alsós
pedagógusok számára című kurzuson szereztem új
ismereteket. Rengeteg játékkal ismerkedtem meg,
melyek segítségével a tanítás – tanulás
folyamatát tehetem élvezetesebbé és
élményszerűbbé. Olyan módszerekkel gazdagodtam,
melyeket beépítve a mindennapi oktatási
folyamatba segíthetem a gyerekek tanulási
folyamatait. Megkönnyíthetem a megértést játékos
feladatok és módszerek segítségével. A
matematika rejtelmein belül a tantárgyi
koncentráció fontossága és tárháza is
megnyilvánult. A saját eszközök készítésének
számtalan lehetősége jelent meg. Az együtt
töltött órákon, a közös játékokon a
közösségépítés, a kommunikáció mellett a játékos
logikai gondolkodás fejlesztése sokrétűen
szerepelt. A kurzus tematikája a gyermekek
lételemére a játékra épült, a kézzel fogható
tapasztalás, a játékokon keresztül fejleszthető
gondolkodásmód számtalan lehetőségét ismerhettem
meg. A délelőtti tanítási órák vidám hangulata,
a végigjátszott játékok újra felelevenítették
bennem a gyermeket. Alig vártam a következő
napot, milyen új játékokat ismerhetek meg,
ezáltal milyen új ismeretekre teszek szert. A
két nagyszerű trénernek, Oravecz Mártának és
Kivovicsné Horváth Ágnesnek köszönöm azt a
hihetetlen tudástárat melyet felsorakoztattak
számunkra! A feladatok közös
elvégzése során, a szünetekben, a házi feladatok
elvégzésénél kapcsolatokat építettem, új
barátokat szereztem. Lehetőségem adódott a
kötetlen beszélgetések mellett szakmai
beszélgetésekre, tapasztalatok cserélésre. A
közös programok, változatos módszereknek
köszönhetően egy vidám, jókedvű baráti társaság
alakult ki. A szervezők által
biztosított vacsora és hajókirándulás további
kapcsolatépítésekre adott lehetőséget. A
kialakult barátságokat ezek a programok
megerősítették. Vrsar városának megismerése, a
kellemes kirándulás, delfinnézés olyan
élményeket adott, melyeket sosem felejtek el. Köszönöm a lehetőséget!
Kalandra fel! – IKT a tanórákon
1.0 – Játék-élmény-tanulás
A
képzés szervezői ideális körülményeket
teremtettek a résztvevők számára: tökéletes
helyszín, felszerelt tanterem, jól felkészült
előadó. Már az ismerkedés estéjén kiderült, hogy
személyében egy igen tapasztalt oktatóval van
dolgunk. Nagy hangsúlyt fektetett arra, hogy
minden résztvevő a felkészültségének, igényinek
megfelelő digitális felülethez jusson hozzá a
mobilitás során. Optimális visszajelzési
rendszert dolgozott ki számunkra, mellyel képet
kapott frissen megszerzett tudásunkról. A résztvevőkkel jó
kapcsolat alakult ki, így idő közben egymást is
tudtuk segíteni. Ötleteinket csoportos
feladatvégzésnél is kamatoztathattuk. Ismereteim a digitális
eszközhasználat területén megsokszorozódtak.
A mobilitás alatt
sajátítottam el, milyen sokszínű palettáról
választhatom ki a képességfejlesztéshez
megfelelő digitális felületet. Vannak
feladattípusok, melyeket a tanórába ágyazva
tudok megvalósítani, másokat pedig önálló
feladatvégzésre tudok kiadni. Korosztályoknak
megfelelően tudok választani az a tanult
alkalmazások közül. A szülők bevonásával, a
tartalmak megosztásával pedig őket is
inspirálom, hogy aktívan vegyenek részt
gyermekük érdeklődésének kiterjesztésébe.
Tanulmányút
Finnországban
#ErasmusPlus
#teachers
#EnglishMatters
#Finland
#Helsinki
More pictures / Még több kép: https://photos.app.goo.gl/R122KkfnTqqv6Htn7 Erasmus Da Tanulói mobilitás
Tanulmányút Dublinban Nyolcadikosaink Erasmus+ pályázat keretében Dublinbe látogattak. Élményeiket, tapasztalataikat összegyűjtötték egy csokorba. Erasmus Days Írországba készülő nyolcadikos diákjaink ma az Erasmus Days rendezvényre látogattak el az Andrássy útra. Megtudhatták milyen további lehetőségeket tartogat számukra az Erasmus program és praktikus tippeket, ötleteket kaphattak közelgő utazásukhoz. A tartalmas program végén apró ajándékkal gazdagodva tértek haza tanulóink.
|