Csontváry logó Üdvözöljük a
Csontváry Iskola honlapján!
Tehetségpont Örökös ökoiskola
 

Kezdőlap

Elérhetőségeink

Naptár

Étkezés

Iskolánk

Dokumentumok

Galéria

Ovisoknak

TÁMOP 3.1.4-12/1

Erasmus+ rövid távú projekt

ÖKO hírek

Digitális Témahét 2016

Alapítvány

Sajtómegjelenés

Erasmus+ program
– akkreditáció –

Erasmus akkreditáció a köznevelés területén (2021-2027): SCH-000043185

#erasmusplus #nyitásajövőre #csontváry #továbbképzés #firenze #barcelona#reykjavik #dublin #tempusközalapítvány #csontvaryiskola

Erasmus+ program logo 2021-2027

 2022/23          2023/24          2024/25

 

2023/24

Bróderné Nagy Tünde beszámolója
–2024–

Kreatív módszerek különleges gyerekeknek hortenziabokrok között

2024. június első hetében a “PRIČALICA” szervezésében a „Creative Methods In Special Needs Education” című képzésen vettem részt az Azori-szigeteken, Terceira fővárosában, Angra do Heroismo-ban. Elsődleges célom volt új módszereket elsajátítani a tanulási nehézségekkel küzdő, illetve speciális nevelési igényű gyermekek még intenzívebb támogatására. Másodsorban szerettem volna angol nyelvű kommunikációban bátorságra szert tenni.

Ez a kurzus mindkét célomat maradéktalanul teljesítette, ugyanis a hét során zenei, kézműves, drámapedagógiai, prózai, valamint testnyelvi feladataink voltak. Igen, tényleg játszani mentem, és éppen úgy éreztem magam, mint ahogy egy gyermek a jó suliban! Nagyon kevés résztvevő volt, azaz mindig volt idő mindenkinek a véleményét, élményét meghallgatni, illetve kivárni, hogy az angollal nehezen boldoguló is a gondolata végére jusson. Vagyis nem lehetett kibúvó, folyamatosan beszéltünk, sőt, írtunk is angolul.

Nagyon barátságos, közvetlen emberekkel beszélgettem, otthonosan éreztem magam közöttük. Különleges időjárás volt, a helyiek szerint naponta mind a négy évszak előfordulhat, én inkább csodaszép őszi időnek nevezném.

Természetesen jutott időm megismerkedni a lenyűgöző természeti adottságokkal: vulkánokat látogattam, óceáni hajózáson bálnákat és delfineket figyeltem, a csodálatos növényvilágot fotóztam. A helyi kultúrába is volt módom bepillantani: vallási ünnepen jártam, láttam bikafuttatást, hallgattam fado muzsikát, és megnéztem a múzeumban a sziget történelmét bemutató kiállítást.

Nagyon sokat tanultam, rengeteg élménnyel gazdagodtam, és szívesen útra kelek újra. Olá!

Bróderné Nagy Tünde - Azori-szigetek  Bróderné Nagy Tünde - Azori-szigetek  Bróderné Nagy Tünde - Azori-szigetek  Bróderné Nagy Tünde - Azori-szigetek 
 

Fadgyas Edina beszámolója
–2024–

     Fadgyas Edina intézményvezető-helyettes áprilisban Barcelonában járt, ahol az Europass Teacher Academy szervezésében egy angol nyelvű tanártovábbképző kurzuson vett részt, melynek címe: Including Sustainability Education in Everyday Classes with PBL. A tanfolyam rövid leírását itt olvashatják:
      Bolygónk jelenlegi helyzete miatt a fenntarthatóságra nevelés már nem csak az egyetemeken és az üzleti szektorban oktatott téma, mint korábban, hanem már a jövő felnőttjeinek oktatási fejlődésének legkorábbi szakaszától kezdve integrálódik és kiemelt szerepet kap. Ez a tanfolyam segít a tanároknak bevezetni a fenntarthatóságot az osztálytermeikbe, valamint az iskolájuk tantervébe, lépésről lépésre haladva egészen az iskolai fenntartható projekt kidolgozásáig. Résztvevőként azt is megtudhatja, hogyan illesztheti be ezt a témát a tanóráiba. Ennek megfelelően a kurzus olyan innovatív megközelítéseket mutat be az elkötelezettség növelésére és az életvezetési készségek és ismeretek fejlesztésére, mint a projektalapú tanulás (PBL) és a tantárgyakon túli tanítás.
      Due to our environmental emergency, sustainability education is no longer only a topic taught in universities and in the business sector like it used to be but is now becoming integrated and prioritized from the earliest stages of the educational development of future adults. This course will help teachers introduce sustainability in their classrooms, as well as in their school’s curriculum, with a step-by-step approach from the basic definition to developing a sustainable project for your school. As a participant, you will also learn how to add this topic to your ongoing classes. Accordingly, the course will introduce innovative approaches to raising engagement and developing life skills and knowledge such as Project-Based Learning (PBL), and Teaching Beyond Subjects.
 Fadgyas Edina 2024 Fadgyas Edina 2024  Fadgyas Edina 2024  Fadgyas Edina 2024 
 

Kertész Edina beszámolója
–2024–

Februárban Kertész Edina kolléganőnk Erasmus továbbképzésen vett részt. A kurzus leírását itt találhatják.

     The course “Teaching languages in the digital era: the best apps, web platforms and ICT solutions for learning languages” took place in Tenerife from 11/02/2024 to 17/02/2024. The participants came from all across Europe.
Throughout this course, participants were introduced to a wide array of technological resources and learned how to seamlessly integrate them into their teaching approaches.
The course provided opportunities for hands-on exploration, enabling participants to engage in numerous practical activities and gain firsthand experience with these tools. For instance, they actively participated in a live quiz competition while simultaneously learning to craft interactive language quizzes using web-based applications.
Participants discovered specific platforms tailored to enhance language learning experiences, allowing educators to incorporate voice notes, questions, and voiceovers into educational videos to transform them into interactive lessons. Leveraging the right tools and integrating technology into the classroom undoubtedly fosters increased motivation, attention, engagement, and skill development, elevating a simple lesson into an immersive educational experience.
     A „Nyelvtanítás a digitális korszakban: a legjobb alkalmazások, webes platformok és IKT-megoldások a nyelvtanuláshoz” című tanfolyamra Tenerifén került sor 2024. 02. 11. és 2024. 02. 17. között. A résztvevők egész Európából érkeztek.
A tanfolyam során a résztvevők a technológiai erőforrások széles skáláját ismerték meg, és megtanulták, hogyan lehet ezeket zökkenőmentesen beépíteni a tanítási folyamatába.
A tanfolyam lehetőséget biztosított a gyakorlati felfedezésre, és első kézből szerezhettek tapasztalatot ezekkel az eszközökkel kapcsolatban. Például aktívan részt vettek egy élő kvízversenyen, miközben megtanultak interaktív nyelvi kvízeket készíteni webalapú alkalmazások segítségével.
A résztvevők felfedezték a nyelvtanulási fejlesztésére kialakított speciális platformokat, amelyek lehetővé teszik a pedagógusok számára, hogy hangjegyzeteket, kérdéseket és szinkronhangokat építsenek be az oktatási videókba, hogy azokat interaktív tanórákká alakítsák át. A megfelelő eszközök felhasználása és a technológia integrálása az osztályterembe elősegíti a motiváció, a figyelem, az elkötelezettség és a készségfejlesztés növekedését, és egy egyszerű leckét magával ragadó oktatási élménnyé emel.
Kertész Edina 2024  Kertész Edina 2024 Kertész Edina 2024  Kertész Edina 2024 

Tanulmányút Malagában
–2023–

Októberben nyolcadikos tanulóink egy csoportja Spanyolországba utazott egy nemzetközi projekt megvalósítására. A program címe: “My Green World and Sustainability”, melyben spanyol középiskolásokkal együtt vettek részt. A nyelvtudásuk fejlesztése mellett megismerték Malaga nevezetességeit, részt vettek múzeumlátogatásokon, betekintettek helyi szokásokba, kisebb kirándulásokat tettek a környéken és fürödtek a tengerben! A gyerekek fegyelmezetten, legjobb tudásukat nyújtva dolgoztak és felejthetetlen élményekkel gazdagodtak az Erasmus programnak köszönhetően.

Tanulmányút Malagában     Tanulmányút Malagában

Malaga 2024 zenés képes beszámoló

További képek: https://photos.app.goo.gl/c3ssUGk6VvEUxdAY7
Videó: https://drive.google.com/file/d/1GqUcLWFlA7XHIeV6n9ghxMgjsxK9_6eI/view?usp=sharing


Tanári mobilitások
–beszámolók–

2023. július 17-21 Limassol Cyprus
Készítette: Bessenyei Emese

Az angol nyelvtudásom fejlesztése céljából utaztam Cyprusra az Erasmus program keretében. A nyelvtanítás és a kreativitás fejlesztésének a lehetőségeit mutatta be az órákon Danea az angol nyelvet oktató tanárom. Nyelvtani, szövegértési és hallásértési gyakorlatokkal foglalkoztam. A feladatok egyéni, páros és csoportos feldolgozásban történtek. Ezekkel az új ismeretekkel szeretném segíteni iskolánk tanulóinak angol nyelvi tudását.  

2023. július 17-én 9 órakor megérkeztem a nyelviskolába. Sokan voltunk a gyülekezési helyen. Csoportokba osztottak minket a megírt nyelvi szintfelmérő alapján. Elkezdődött az óra. A nyelvtani résszel kezdtünk a present simple és a present continous összehasonlításával. A későbbi órákon átvettük a helyhatározókat, a how mach és a how many különbségét. Foglalkoztunk a hivatalos és baráti kérések megfogalmazásával. A tanári magyarázatot kellett követni. Utána kvíz játékkal begyakoroltuk a tanultakat. Szünet után szövegértés és hallás gyakorlat következett. Filmet néztünk. Hozzá szöveges feladatok voltak. Játékos feladatokat iktatott be a tanárnő, amikor látta, hogy probléma van a figyelmünkkel. A kedvencünk a kahoot volt, de játszottunk társasjátékot, szómagyarázósat. Bessenyei Emese, Bohárné Schwirg Eszter - Cyprus

Azok a tanulók, akik az intenzív tanfolyamon voltak beszélgetős órával zárták a napot. A többi csoportból is érkeztek tanulók és a tanult nyelvtani rész begyakorlása volt csoportokban beszélgetve. Az utolsó napon teszt lap megírásával zártuk a tanfolyamot. A tanult nyelvtani anyag felmérés volt, szövegértés és a hallott szöveg megértése.  2023. július 23-án megkaptam az elvégzett tanfolyamról az oklevelet. Nagyon hasznos volt, mert napi szinten 5 órán keresztül csak angol nyelven ment a tanulás. Bátorságot szereztem, hogy merjek beszélni, megismerkedtem cseh, lengyel tanárokkal. Velük e-mailt is cseréltem. Köszönöm a támogatást és a lehetőséget, hogy Cypruson tanulhattam.

 

“Piece of cake”
Készítette: Bohárné Schwirg Eszter

2023. július 17-21. között az Erasmus+ pályázatnak köszönhetően Cipruson jártam, Limassolban, ahol intenzív angol egyhetes nyelvtanfolyamon vehettem részt kolléganőmmel. Már első nap külön csoportba osztottak be minket, ami mélyvíz volt számunkra, lévén folyamatosan angol nyelvű kommunikációt, figyelmet igényeltek a mindennapjaink. Két tanárunk volt, kiscsoportos foglalkozásokon, hiszen 12-en voltunk összesen. Lengyelek, oroszok, csehek voltak körülöttem, de a nyelvi különbségekből semmit nem éreztem, mindenki annyira nyitottan és aktívan gyakorolta a nyelvet. Az egyik tanárunk Anna volt, egy ízig-vérig ciprusi nő, nagy családdal, állandó mosolygós életkedvvel és rengeteg tudással. Nick pedig egy nagyon ösztönző, támogató, szóbeli készségeket és kommunikációt maximálisan fejlesztő oktató volt. Elképesztő volt megtapasztalni, hogy Anna és Nick nyitottságának köszönhetően rengeteg kulturális érdekességet, specialitást, nem turizmus beállítottságú területet megismerhettünk. Az utolsó napon dolgozatot írtunk, szenzációs érzés volt, hogy 100%-osan sikerült teljesítenem egy elsőre bizonytalannak tűnő környezetben, szituációban.

Délutánonként és hétvégén sikerült Ciprus legcsodálatosabb részeit felfedezni kolléganőmmel és a családommal. Tökéletes kikapcsolódás volt, rengeteg ciprusi ételt megkóstoltunk, csodás helyeken jártunk, hajóúton vettünk részt és úsztunk a tengerben. Igazi feltöltődés volt, majd esténként újabb lendülettel vágtunk bele a tanulásba.

Féltem alapvetően és izgultam, hiszen az angolt értő, de szóban nehezen kommunikáló embernek tartom magam. Ez az egy hét azonban új megvilágosításba helyezte az angol nyelv használatát számomra, már nem okoz stresszhelyzetet számomra a hibátlan nyelvtanra való törekvés az angol mondatalkotás kapcsán, bátran merek kommunikálni emberekkel az utcán vagy étteremben, boltban is angolul, illetve hazaérkezve is érzem, hogy sokkal nagyobb elszántsággal vágtam bele a gyerekekkel az angolozásba. Úgy érzem nekem “piece of cake” szituáció volt, könnyen vettem az akadályokat és ennek nagyon örülök.

A jövőben szeretnék további lehetőségek által méginkább elmélyülni a nyelvtanulásban, olvasok angol könyveket végre és nézek angolul filmet. Ciprusi csoporttársaimmal tartjuk a kapcsolatot, beszélgetünk, így könnyebb szinten tartani az idegen nyelvű kommunikációt is.

 

Játék-kaleidoszkóp- Játékkultúra az alsó tagozaton
Készítette: Deákné Mencző Tímea

Az Erasmus+ pályázat keretén belül első alkalommal vettem részt külföldi pedagógus továbbképzésen (2023.07.23 - 2023.07.29. között) Horvátország Rovinj városában.

A képzés szervezője a JUTAKI Kereskedelmi és Szolgáltató BT. – Hungary Expert for Teachers and Students.

Szervezésben segítségemre volt Véghné Juhász Katalin, akinek köszönhetően gördülékenyen zajlott a képzés és a hozzá tartozó programok lebonyolítása.

Deákné Mencző Tímea - RovinjA kurzus melyen lehetőségem volt részt venni Játék-kaleidoszkóp- Játékkultúra az alsó tagozaton címmel indult. Vezetője Móricz Márk volt. Képzés indulása előtti napon volt szerencsém vele és csoporttársaimmal találkozni egy általános ismertető, bevezető alkalom kapcsán. Pozitív kezdete volt ez az alkalom a kurzusnak. Márk személyében egy humoros, kötetlen embert ismertem meg, aki már ezen az alkalmon lendületesen, jókedvűen oldotta a hangulatot.

Talijanska Srednja Škola épülete volt az oktatás helyszíne. Az iskola épülete klimatizált, jól felszerelt tanteremmel biztosította a tanulás lehetőségét.

A foglalkozások délelőtt zajlotta oktatóm felszabadultsága, energikussága lehetővé tette az önfeledt, szabad tanulást. Az alkalmak során egy tematika alapján haladtunk végig a különböző játékokon. Megismerkedhettünk a különböző játékostípusokkal. Megtapasztalhattuk saját magunk is melyik típusba tartozunk. Kipróbálhattuk a nekünk legjobban megfelelő játékokat. Ez segített abban is, hogy megérthessük nem minden játék való mindenkinek, de ez nem baj. A játék élvezetének érdekében figyelembe kell venni a különböző igényeket, hogy a játék élménye valóban pozitív legyen.

A kurzus során számos olyan mozgásos játékot próbálhattunk ki magunk is, amit a tanulók is élvezhetnek és még tanulnak is belőle. Különböző ismerkedős játékokat játszottunk, amivel közelebb kerültünk egymáshoz, sokat nevettünk és szórakoztunk.

Megismerkedtünk a játékok fejlődésével és azok mai alkalmazásával. Betekintést kaptunk különböző szakmai anyagokba, amik segítenek a játékok megfelelő kiválasztásában és egy közösség játékkészletének összeállításában.

Ismeretet kaptunk arról pedagógusként milyen módszerekkel fejleszthetjük a gyerekeket, melyek azok a játékok, amikkel hasznosan tölthetik a gyerekek szabadidejüket és melyek azok, amiket tanítási óra keretén belül is tudunk alkalmazni.

A képzés szinte elröppent. Minden alkalommal gazdagodtam nem csak tudással, hanem élményekkel is. Megtapasztaltam az önfeledt játék élményét, elsajátítottam a játékkészítés trükkjeit. Megtanulhattam hogyan válasszunk játékot, hol játsszuk, mikor játsszuk, mivel játsszuk és kivel/kikkel játsszuk.

A tanfolyamot azoknak ajánlom, akik szeretik a jó játékokat, szeretnek új emberekkel játszani és tapasztalatot szerezni különböző társasjátékok, csoportjátékok és csapatjátékok kipróbálásában.

Köszönöm a lehetőséget, a jövőben is szeretnék az Erasmus + program keretén belül hasonló tapasztalat/tudásszerző képzésen, részt venni.

 

Vonások és fogások – Horvátország, Rovinj
Készítette: Farkasné Droppa Erika

Farkasné Droppa Erika - Rovinj2023. 07. 15-én kora reggel izgatottan keltünk útra férjemmel és két lánykánkkal, Horvátország Rovinj városát megcélozva. Utazásunk kellemesen, jó hangulatban telt. Szerencsésen, gondosan kiválasztott apartmanunk ablakából és a teraszról is csodálatos kilátás nyílt a tengerre, s nem mellesleg mindössze 4 perc sétára helyezkedett el az iskolától ahová jártam.

A képzés másnap, azaz vasárnap délelőtt regisztrációval kezdődött, majd este a tengerpart egyik remek éttermében kellemes vacsorával folytatódott. Itt lehetőségünk nyílt kicsit megismerkedni a csoporttársakkal, trénerekkel.

A kurzus, amin részt vettem: Vonások és fogások – Az írás és fogalmazás tanításának jelentősége az anyanyelv tanításában alsós pedagógusoknak - egyszerűen zseniális volt. Minden pillanatában érdekes, szuper játékos, interaktív. Trénereink:  Oravecz Márta (írás,) és Kivovicsné Horváth Ágnes (fogalmazás) egészen új, játékos módszereken keresztül mutatták meg a fogalmazás és írás előkészítésének alapjait. Ezen ismeretek birtokában itthon egyszerűbbé, a gyerekek számára is közérthetőbbé, átláthatóbbá tehetjük ezt a - korántsem egyszerű – területet.

Dolgoztunk önállóan, párban, és kisebb csoportokban is. Nagy örömömre szolgált, hogy sok volt a csapatot is jól építő, aktívan munkáltató, mozgásos feladat.  Mindeközben ismerkedtünk, sokat nevettünk, egymást segítettük, bátorítottuk bizonyos interaktív feladatokban. Jómagam is kicsit jobban megismerkedtem a - szintén Budapesten tanító - nagyon kedves padtársammal.

Továbbképzésem során alaposan, gondosan megtervezett órákon vettem részt, ahol trénereim rendkívül felkészülten, egyszerű, de annál nagyszerűbb eszközök sokaságát megmutatva oktattak.

Kollégáim, azaz csoporttársaim Magyarország legkülönbözőbb régióiból – Szeged környékéről, Pest megyéből, a Nyírségből érkeztek, de jöttek néhányan Kárpátaljáról is.

Az órák hétfőtől péntekig de. 8:30-tól 12:45-ig tartottak. Nagyon tetszett ez a délelőtti tanulás, mert minden nap szabad maradt a teljes délutánom. A családom eközben vidáman pancsikolt a tenger szebbnél-szebb strandjain, de szívesen indultak útnak velem még egyszer – délutánonként is -.

A strandolás, napfürdőzés mellett többször is végigjártuk Rovinj Óvárosának csodás, hangulatos, szűk utcácskáit, kikötőit.

Mindent összevetve: felejthetetlen 1 hetes élményben volt részem Rovinjban, mely egy remek továbbképzés mellett, a családi nyaralásomnak is csodás helyszínéül szolgált.

 

Kalandra fel! – IKT a tanórákon 2.0
Készítette: Gál Éva

Gál Éva - RovinjA XVIII. Kerületi Csontváry Kosztka Tivadar Általános Iskola sikeres pályázatának köszönhetően először vettem részt az Erasmus+ programban. A képzés Horvátország mesés városában, Rovinjban volt megtartva 2023.07.30 – 2023.08.05 között, ahol A Kalandra fel! – IKT a tanórákon 2.0 képzésen vettem részt. A képzés szervezője a JUTAKI BT. – Hungary Expert for Teachers. A szervezés és a lebonyolítás színvonalas volt. Sok segítséget kaptam tőlük és a koordinátoromtól a kiutazás megszervezésétől kezdve egészen a tanfolyam végéig, így minden nagyszerű volt.  A tanfolyam jó hangulatban telt el, a résztvevők különböző területekről, más és más ismeretekkel érkeztek.

A tanfolyam vezetője Krizsán Pál volt, aki szakmai tudásával, hozzáértésével még jobban ösztönzött az általa bemutatott programok elsajátítására. A kurzus anyagát, időbeosztását profi módon állította össze.

Az első nap ismerkedéssel kezdődött, majd egy étteremben finom vacsora mellett folytatódott a csapatépítés. Az ezt követő napokban tovább fejleszthettük az IKT-s kompetenciánkat. Nagyon sok programmal, applikációval ismerkedhettünk meg. Hang és videó fájlokat szerkesztettünk.. Foglalkoztunk új, a tanulók motivációját is felkeltő játékos alkalmazásokkal. Az egyes applikációkat kipróbálhattuk, mint diákok mi is játszhattunk. Ezeket a felületeket, applikációkat a tanóráimba is be fogom építeni.

Megismertük a Symbaloo, Padlet, Lino, Classroom, Mentimeter, Educaplay, Quizlett, Quizizz, Genially, Tricider, Blooket, Scribbless, Goosechase, Powtoon, Wooclap, Thinglink, Learningpaths,VLC player, Clipchamp programokkal.

A kurzus jó időbeosztása miatt lehetőségem volt felfedezni Rovijn csodáit, delfineket látni és fürödni a tengerben. Sok élménnyel és tudással lettem gazdagabb.

 

Matekos játék, játékos matek
Készítette: Magyarosné Mencző Anita

Erasmus pályázatának köszönhetően életem első külföldi útján és egy fantasztikus továbbképzésen vehettem részt a Budapest XVIII. Kerületi Csontváry Kosztka Tivadar Általános Iskola képviseletében. A horvátországi Rovinjban, az Adriai-tenger egy csodálatos félszigetén elhelyezkedő varázslatos városkában volt alkalmam egy hetet eltölteni. A festői szépségű város Horvátország egy ékszerdoboza.

Magyarosné Mencző Anita - RovinjMatekos játék, játékos matek – képességfejlesztő tevékenységek, játékos feladatok alsós pedagógusok számára című kurzuson szereztem új ismereteket. Rengeteg játékkal ismerkedtem meg, melyek segítségével a tanítás – tanulás folyamatát tehetem élvezetesebbé és élményszerűbbé. Olyan módszerekkel gazdagodtam, melyeket beépítve a mindennapi oktatási folyamatba segíthetem a gyerekek tanulási folyamatait. Megkönnyíthetem a megértést játékos feladatok és módszerek segítségével. A matematika rejtelmein belül a tantárgyi koncentráció fontossága és tárháza is megnyilvánult. A saját eszközök készítésének számtalan lehetősége jelent meg. Az együtt töltött órákon, a közös játékokon a közösségépítés, a kommunikáció mellett a játékos logikai gondolkodás fejlesztése sokrétűen szerepelt. A kurzus tematikája a gyermekek lételemére a játékra épült, a kézzel fogható tapasztalás, a játékokon keresztül fejleszthető gondolkodásmód számtalan lehetőségét ismerhettem meg. A délelőtti tanítási órák vidám hangulata, a végigjátszott játékok újra felelevenítették bennem a gyermeket. Alig vártam a következő napot, milyen új játékokat ismerhetek meg, ezáltal milyen új ismeretekre teszek szert. A két nagyszerű trénernek, Oravecz Mártának és Kivovicsné Horváth Ágnesnek köszönöm azt a hihetetlen tudástárat melyet felsorakoztattak számunkra!

A feladatok közös elvégzése során, a szünetekben, a házi feladatok elvégzésénél kapcsolatokat építettem, új barátokat szereztem. Lehetőségem adódott a kötetlen beszélgetések mellett szakmai beszélgetésekre, tapasztalatok cserélésre. A közös programok, változatos módszereknek köszönhetően egy vidám, jókedvű baráti társaság alakult ki.

A szervezők által biztosított vacsora és hajókirándulás további kapcsolatépítésekre adott lehetőséget. A kialakult barátságokat ezek a programok megerősítették. Vrsar városának megismerése, a kellemes kirándulás, delfinnézés olyan élményeket adott, melyeket sosem felejtek el. Köszönöm a lehetőséget!

 

Kalandra fel! – IKT a tanórákon 1.0 – Játék-élmény-tanulás
Készítette: Turzó Szilvia

Turzó Szilvia - RovinjA képzés szervezői ideális körülményeket teremtettek a résztvevők számára: tökéletes helyszín, felszerelt tanterem, jól felkészült előadó. Már az ismerkedés estéjén kiderült, hogy személyében egy igen tapasztalt oktatóval van dolgunk. Nagy hangsúlyt fektetett arra, hogy minden résztvevő a felkészültségének, igényinek megfelelő digitális felülethez jusson hozzá a mobilitás során. Optimális visszajelzési rendszert dolgozott ki számunkra, mellyel képet kapott frissen megszerzett tudásunkról.

A résztvevőkkel jó kapcsolat alakult ki, így idő közben egymást is tudtuk segíteni. Ötleteinket csoportos feladatvégzésnél is kamatoztathattuk.

Ismereteim a digitális eszközhasználat területén megsokszorozódtak.

A mobilitás alatt sajátítottam el, milyen sokszínű palettáról választhatom ki a képességfejlesztéshez megfelelő digitális felületet. Vannak feladattípusok, melyeket a tanórába ágyazva tudok megvalósítani, másokat pedig önálló feladatvégzésre tudok kiadni. Korosztályoknak megfelelően tudok választani az a tanult alkalmazások közül.

A szülők bevonásával, a tartalmak megosztásával pedig őket is inspirálom, hogy aktívan vegyenek részt gyermekük érdeklődésének kiterjesztésébe.


 

2022/23

Tanulmányút Finnországban
–2023–

 

#ErasmusPlus #teachers #EnglishMatters #Finland #Helsinki #tempusközalapítvány #csontvaryiskola

Erasmus+ in Service European programme

Structured course: Structured Educational Visit and Training Seminars in Finland

 The Program for International Student Assessment (PISA) consistently ranks the Finnish education system as one of the best in the world. The foundation of a happy and successful society lies in its education system. The teachers of our school had the opportunity to learn about the structure and operation of the Finnish education system from the real experts: the panel of local teachers. They visited several educational institutions, had the opportunity to tour the school's facilities, talk to staff and students, and look into classes.

 It's great to have had the opportunity to personally experience one of the best education systems in the world. They try to incorporate their experiences into everyday school practice and share their knowledge with colleagues.

Erasmus+ in Service európai program

Strukturált tanfolyam: Strukturált oktatási látogatás és képzési szemináriumok Finnországban

A Nemzetközi Diákértékelési Program (PISA) következetesen a finn oktatási rendszert a világ egyik legjobbjaként rangsorolja. A boldog és sikeres társadalom alapjai az oktatási rendszerében vannak. Iskolánk pedagógusainak lehetőségük volt megismerni a finn oktatási rendszer felépítését és működését a valódi szakemberektől: a helyi pedagógusokból álló testülettől. Számos oktatási intézményt látogattak meg, lehetőségük volt körbejárni az iskolák létesítményeit, beszélgetni a dolgozókkal és diákokkal, valamint órákat figyelni.

 Nagyon jó, hogy lehetőség nyílt személyesen megtapasztalni a világ egyik legjobb oktatási rendszerét. Tapasztalataikat igyekeznek beépíteni a mindennapi iskolai gyakorlatba, tudásukat megosztani a kollégákkal.

Helsinki továbbképzés képekben

Helsinki portfólió

More pictures / Még több kép: https://photos.app.goo.gl/R122KkfnTqqv6Htn7


Erasmus Da

Tanulói mobilitás
–2022–

Erasmus+ program - tanulói beszámoló


Tanulmányút Dublinban
–2022–

Nyolcadikosaink Erasmus+ pályázat keretében Dublinbe látogattak. Élményeiket, tapasztalataikat összegyűjtötték egy csokorba.

Dublin 2022
https://youtu.be/Zy4BaERIc4M


Erasmus Days

Írországba készülő nyolcadikos diákjaink ma az Erasmus Days rendezvényre látogattak el az Andrássy útra. Megtudhatták milyen további lehetőségeket tartogat számukra az Erasmus program és praktikus tippeket, ötleteket kaphattak közelgő utazásukhoz. A tartalmas program végén apró ajándékkal gazdagodva tértek haza tanulóink. 

Erasmus Days 3 Erasmus Days 2 Erasmus Days 1 Erasmus Days 4 Erasmus Days 5
Erasmus Days 8 Erasmus Days 7 Erasmus Days 6 Erasmus Days 9 Erasmus Days 10

 

Vissza az oldal tetejére